fredag, september 04, 2009

Lat dag idag...

.. det ha man rätt till ibland eller hur ?!? =)
Man kollar ut så regnar det som f***, det ser mer ut som han där uppe öppnade upp synda floden och liksom glömde att stänga den igen. Dock är det faktiskt mysigt av att höra det smattra lite så där på taken =)
Nu börja verkligen hösten komma närmre, det känner man av varje kväll. Det är mörkt och det blir svalare inne så man tar på sig ett par tjocksockar för elda blir det inte riktigt än. Men de så mysigt, man har på några smålampor vid fönsterna och några ljus tänds överallt (självfallet brandsäkra).
Erik klaga för lampor ä rtända överallt och jag myser för detta tid är min tid, älskar mörker...måste va konstig eller så va jag fladdermus vid mitt förra liv. Hoppas på konstig för insekter som måltid känns inge....gött... =)

Håller också nu på med jul saker, olika papper som förlistan till önskelistor till min familj =) och så äre nån juldikt. Å så ha ju jul tidningarna kommit å jag sitter å grundar å betänker, mycke kul finns det i sånna. Börjar komma lite lätt in i julstämningen jag bruka komma in i, i September . Jag ligger ju som vanligt före många andra men tusan så kul jag ha (bruka väl va så att lite roar barnen =) )


På tal om September, snart fyller min kära lilla mor 60år. Va ska man ge...va ska man göra?!?

Man vill juh göra någe speciellt eftersom 60 är ju en lite mer speciell ålder. Man överlevt halva ålder och mer plus att snart äre pension så man kan lägga sig i hängmattan och relaxa ;) Snart tusan tro jag hon få 20 böcker och 20 kilo godis...vore ju lättast i och för sig men hitta 20 böcker som min mor inte ha. Hmmm, få nog gå in på barn böcker då för att va säker =)
Nä men skämt å sido, Kiwi måste gnugga geni knölarna för någe ska hon hitta på. Det måste ju inte alltod va en sak men ge utan kanske en upplevelse också (allt som ha med båt å vatten få jag nog skippa=) ...men det tåls att tänka på.

Nä, nu ska jag kasta in en tvätt och sedan fortsätta pilla naveln....

Hojt!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...