fredag, september 18, 2009

Älgvarning....

.... kan jag bara säga till alla bilister där ute.

Min sambo ringde mig i morse och sade han jagat en älg, eller...ja....de va typ det jag uppfattade så tidigt på morgonen. Sedan sa han att han vare bara bra med, några skärsår på fingrarna men annars helt ok. Värre vare med bilen, den va nog bara att skrota.
Um...Um....Um.....min hjärna sa "DUBBEL ERROR" för jag hade ju tidigare fattar som att han JAGAT en älg. Typ "tut tut" annats kör jag på dig, jaga aktig. Tyckte det lät underligt att han liksom gjort sig illa och bilen kanske bara skrot utav att jaga en älg. Måste ha vart en våldsam jagning...
Men sen föll den lilla paletten ned, å femtusen bilder flög in genom huvudet. Hur mår han verkligen?!? Han som bruka konsten att säga att jag mår bara bra än fast han har ont. Står han där med brutna ben och sprucken mjälte och säger att...

"- Nej då, jag mår bara bra"

... än fast han mår som skit. Jag har ännu inte sett han men han jobbar så han kan inte må så illa...för då hade Åke skickat hem honom. Sedan...ja....sedan....när jag liksom börja inse att ja, han är nog rätt ok så kom det med bilen in i bilden. Jag vet man ska inte hänga upp sig på materiella saker men den där bilen är lite speciell. Det va den första saken vi köpte tillsammans, ha som aldrig någonsin bråkat, kostat minimalt med pengar, drog som ingen bränsle, stort bagageutrymme, djuphavsblå. Ja, jag vill påstå att den gamla bettan var totalt den PERFEKTA bilen. Sån tur va så fixade Åke en hyr bil åt oss så vi kan köra den tills man kan lösa detta med Skodan. Frågan är ju nu kommer den skrotas?!? Va får man för den då? Kommer man hitta en bil som man verkligen gilla som vi gjort med denna?
Å så en frågar som ekar i mitt huvud......Kommer Eriks nacke att hålla???????
Erik ha en dålig nacke sedan förut och jag ha en känsla att en krock med en älg inte är det bästa för den nacken....BLAAAAAAAAAAAAAAAAH!!! Jag hatar allt som ha med sånt här att göra, först är skador, försäkringar, polisen och allt sånt. Kommer jag se en älg kommer jag tamme faan gå fram till den och ge han en rak höger, onda faansting. Nä, bäst ä dom på matbordet...grrrr....Kunde ha kostat mig mig älsklig, skjut dom....grrr....

Nu äre ba vänta, fundera och tänka lite, för att om inte detta vore nog så kanske Erik ska bort och jobba några månader nu å vad behöver man få...jo...bilen. Men som sagt, tack Åke för att du fixa lånebil. Nä, nu ska jag sluta gnälla och göra någe vettigt, dock vet jag inte vad än.

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...