onsdag, september 09, 2009

Jag, kanin fadder....

... ja de vette tusan. Men vi vet inte vad vi ska göra av denna skrutt, den söta lilla dvärg kanin skrutten.
Det är nämligen som så att idag när vi skulle fara och handla talade Fie om att dom såg en kanin studsandes in i ladugården. Följde med dit och fick halv jaga denna lilla krabat för en kanin helt fri är smått väldigt jätte jävla snabb. Vi ha ringt till en hög med folk som bor runt om oss men inte en enda som vet vart den kom ifrån. Den är helt fin i pälsen, den är välskött så den kan inte vart ute mer än ett dygn. Det finns ingen som ens känner nån som har en kanin och här omkring känner alla äldre alla typ.... Frågan är då, har denna krabat rymt eller har han blivit utsläppt av någon som inte vill ha honom?!?
För tillfället får den bo i våran tvättstuga, den fått katt flytt lådan som bur och fått käk så den klarar sig. Men vi kan ju inte för alltid ha en kanin boendes i vår tvättstuga, förr eller senare vill jag faktiskt tvätta kläder.
Hungrig va den...morot och sallad sa bara sloffs så va dom borta. Torrfoder va också gött =) Hon/han var vänlig så man fick klappa den medans den satt och käka, så len....så fin.....

Va tusan ska jag göra om inte nån vill känna sig vid denna söta lilla krabat. Jag avskyr att nacka djur som det är inget fel på och så söta och hjälplösa. Fråga är om jag orka hålla på med en kanin, har väl aldrig riktigt förstått meningen med en kanin/råttor/hamstrar...ja...alla sådana djur. Men söt ä hon...han...den det =) Nanina=)
Awwwwww, vad jag göra........

Erik dock inte lika förtjust över att ha en kanin, ser inte meningen med den men när det gäller djur äre jag som bestämmer. Vilket inte ge mig mer ångest...neeeeeeej då =)
Men, nu är den i säkerhet i alla fall så jag kan sova lugnt Å vem vet....kanske jag blir förälskad i min ny funna vän =)

Hojt!

2 kommentarer:

Elina sa...

Flämt! *kippar efter andan* Teh Cute! Så vansinnigt söt kanin! Så go'a öron! :D

Kiwi sa...

Jaaa, hon ä jätte söt...å börja bli jätte gosig =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...