söndag, september 27, 2009

Isolering så det kliar...

.... ja alltså det kliar inte på mina fingrar utan mer på Eriks å Fie's =) Jag vägra ta i den där isoleringen för jag kan verkligen konsten att klia sig under näsan eller dyligt samtidigt =/

Men idag börja man verkligen se hur det kommer se ut när det är klart, den röda färgen börja nämligen dyka upp så jag mycket glad. Nu börja liksom mitt arbete visas och jag kan känna mig stolt men det är mycket mer kvar att måla ... bläää ... =(
Kan förstå dom som köper sina bräder målade ... *hahahaha* =)

Denna stubbe ni ser i bild är min lilla stubbe =)
Jag tog hand om den när den va föräldra lös...öööhhh...mena, jag rädda den från svärfars motorsåg ;) Men det va något år sedan nu, jag satte ju den vid dörren och en sån här vit lykta ovanpå en och annan lykta brevid. Men efter två år kollandes på det kände jag för att nepp, det är inget bra alls. Så dessa två vita lykter kommer hamna på min balkong när den är klar. Oljade dessutom in stubben så han ska hålla sig bättre.

Tog juh bort mina marshallhållare som satt vid bron igår å bytte ut till två lyktor så nu får det blåsa in åt hellvette =) Därav kommer denna bild här nedanför...

Mina två lyktor va ju svarta så jag satte på min stubbe en annan svart lykta. Man behöver nu inte va rädd för att den ska tippa och bränna ned huset för den är fastskruvad. Lyktorna/marshallerna kan man nu tända och behöver inte va rädd att när det blåser ska dom släckas eller att när nån gäst går förbi bränner upp sin jacka eller dyligt. Så allt som allt så är det nog rätt bra, i alla fall duger det tills jag får min bro klar =)

Lajka busigare än busigast som vanligt, hon ha vart min svans idag för hon vet att i min byxficka ha jag haft hundgodis och det kan juh trilla ut en eller två =) Bollen fick sig en omgång eller två =)

Jah, nu till bygget..... Isoleringen börja komma på platts, dom har isolerat fram till där dörren ska sitta på balkongen. Det vart 2st 45:or's isolering och det börja verkligen falla på platts.
Pappen häftas fint upp, man bröja skymta att det kan faktiskt bli en vägg där =) Svärfar sitter å räknar ett ett mått på balkongen, vart stagen och sånt ska sitta så han vet vart han förstärka det hela.
Ja men kolla, mina röda bräder börja komma upp. Stolt ä man sä nanting =) Sista varvet på bräderna kommer målas till våren för nu börjar dte bli kyligt ute s vi är rädd att vi inte hinner måla det. Men tusan, med två varv målarfäg klarar dom sig i några månader =)
Hmmm, en smilfink. Vad ha du gjort och vart ha du gjort det så jag vet vart jag INTE ska gå =)
Måste kapas lite så man få det tätt mot skorstenen, vi snacka milimeter pressision...eller någe sånt =)
Ja, kolla....väggen börja få färg på sig. Det är inte den längre dask grä smuttsiga sement färgen utan rött, rött alla rött =)
Å sen när vi gjorde kväll så sprack himelen upp och det vart alldeles klart väder. Vi stått ute och jobba i storm och kyla och nu behagar sig solen titta fram och stormen försvinna. Jag mena hallå, vädergudarna där uppe måste vara tokiga :) Men riktigt fin vart det mot kvällen, kan tänka mig att det blir småkallt ikväll =/
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...