onsdag, september 30, 2009

Ny bil...

Vart en tidig dag idag, jag steg upp före 06,30 och gjorde mig i ordning. För idag vart det en tur mot Sundvsll för att kolla på en bil. Vi behöver juh liksom en bil efterssom Skodan är skrot efter en smärre krock. En jobbarkompis till Erik körde oss ned dit och kollade lite extra på bilen, mekaniker som han är.
Igår såg vi nämligen en bil på blocket som lades ut igår, den modellen ha vi kört förut efterssom svärfar har en sådan. Den är skön att åka och inte allt tokig som en alldaglig bil liksom, man är ju inte lika kräsen nu när man blivit älde ;)

Vi kollade lite på bilen och kände att det va väll liksom inget större fle på den. Den hade nån skavank som att nån list va lite lös, knappen till bagaeluckan va borta men stick in fingret så kunde man öppna den. Antennen va smått bruten men som ingen rost va man kunde se. Lite under men man kan inte begära så mycket av en bil som gått 21 tusen mil. Skavanken vare på Skodan också, sånt kommer man aldrig någonsin undan än hur försiktig man är. Motorn spann fint å den kändes skön att åka. Men allt sånt där ha mna ingen koll på fråna man ha haft den några månader. Det är då man kan hitta större fel men jag hoppas allt ska funka perfekt med denna. Larm, CD spelare, AC...ja många av dom saker man vill ha fanns med. Å så här se den ut....

Volvo V40 Tubro, mörkgrön.
Jo, jag vet...inte den färgen man vill ha men hallå....jag kan väll inte va kräsen på allt =) Vi ska tona bakrutorna och köpa nya fälgar/däck...pimpa upp den liksom så den känns som våran ;) Vi ska också köpa extralysen, det är juh mer eller mindre ett måste här uppe...man vet aldrig vart älgen är...
Nä, nu äre middag...
Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Jag tycker att det är en skitsnygg färg! :D Grattis till nya bilen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...