tisdag, september 22, 2009

God eller ond...

.... ja det är verkligen frågan en morgon som denna!!

Har ni aldrig vaknat upp någon morgon och känner hur hornen växer liksom ut på en sida men på den andra sidan ha man glorian. Man känner för jävelskap men ändå att vara snäll. Allt man ska göra under dagen blir ett hellvette för man ska stå å bråttas med sitt samvete om man ska göra det eller inte. Ja, än om du aldrig haft det så har jag det lite då och då men idag känns det verkligen. Känner för att strunt i allt å gå isäng igen, eller varför inte be nån att hoppa åt hell#¤%%&. Eller smyga över till svärfars och limma fast toa sitsen i varandra..... *hehehe* ... säger ja känner mig ond juh. Det är sånna här dagar man ska se upp för att va runt mig eller prata med mig, jag kan verkligen slinka ut vad som hellst. Får hoppas min goda sida kan bära upp min onda =)

Jaha, de ä Tisdag idag och blåser här hemma. Jag skulle behöva gå ut och måla lite bräder men min näsa säger nys, nys, nys, nys...blaaaaah. Jag få gå ned och fika och sedan känna vad näsan säger om att gå ut...
Gjorde grillad kyckling med ris i lördags men jag ha inte hunnit lägga ut bilden. Jag grillar alltid kycklingfileen i ugnen med Kiwi´s specialblandade grillkrydda, med mycke margarin och vatten så dom nästan ligger å småkokar. Sedan när kycklingen är klar så reder man av skyn med grädde så är den klar som sås. Blir alltid kryddig och god, mums!!

Igår vart det skinksås, en krämig god skinksås å pasta. Äre någe som är så gött å enkelt så är det liksom skinksås. Behövs bara skinka, grädde, maizena och lite av dina favvoritkryddor så ha du en mummigt god skinksås =)

Nä, nu ska jag ned och fika... Få se vilken mat jag gör idag till middag, behöver nog inga fler färdigrätter i veckan i alla fall. Ska göra stora färdigrätter som jag fryser ned nästa vecka eller veckan efter det så då kommer massa mat kort =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...