torsdag, september 17, 2009

Nyttig dag...

...har det verkligen vart för mig. Eller nyttig och nyttig mer en hurtig dag, man ha inte stått stilla många sekunder idag. Å va min far skulle vara stolt över mig "det är bra att röra på sig" äh, det är ett föråldrigt intryck av livet =) Tur man sitter ett antal mil från honom efterssom jag lär nog skulle fått höra ett eller annat ord om den saken ;)

Steg upp rätt tidigt idag, spela lite wow på morgonen så min hjärna kan komma igång. Sedan vart det byta i kanin buret, äre nån som kan icke dricka men pissa som en gnu så äre ju henne. Antar att hon får i sig en massa vatten tack vare hon käka så mycket grönsaker, det är ju inte så det försvinner nå mycke från vattenflaskan i alla fall. Efter det vare en go macka med rostat bröd, kokt ägg, skagen röra och gurka....MUMS!!!!!
Bar sedan ut till ladugården och måla bräder, idag va andra omgången på lockerna så imorrn måste dom plockas upp och bära upp nya bräder för målning. Tro jag ska ha målat 80 full långa bräder nu och det är nog minst 80 stycken till.... *ursh, HUVA, urk, blä och TVI* Fördelen är väll att jag slipper ju stå på ställningen i alla fall men ändå, vilket tradigt göra =/
Efter den tre timmar trevliga målningen vart det in och ta ur diskmaskinen, Erik fick damsuga uppe och nere medans jag gjorde maten, kattmaten, kanin maten och plocka nere.....Nu vart det rent och fint överallt så jag nöjd =)
Maten idag vart stripps, grillad karre med ben och gräddsås. Å när jag mena sås så mena jag såååååååååååååååååååås, när jag för en gångs skull gör sås så badar min mat i sås. Men då gör jag bara det typ en gång på 3-6 månader så det är välldigt sällan. Å det se ut som det är halva tallriken med sås men det är det inte...såsen ligger längst fram...tro ja.....hahahahaha =)

Nä, nu ska jag fixa och trixa lite på datorn och låta min mage dö ett tag....vart lite mätt you know =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...