torsdag, september 24, 2009

Urgulliga kanin....

En varm solig dag som denna när solen lyser in i buret till Nanina så trivs hon som handsken på handen. Hon stuttsa runt runt å ä gosigare än gosigast, varje morgon är hon speciellt gosig efterssom hon vet jag går ut och hämta mat åt henne. En blandad kompott från åkrarna här ute, när man håller ihop den högen jag tog in ser den ut som en bukett, rätt vacker =)

Vacker eller ej tror jag Nanina skiter fullständigt i. Hon är bara glad att det går att mumsa i sig ;)
Mamma och pappa tycker hon ser stor ut men hon är verkligen inte stor. Kanske inte en dvärg men inte heller en stor...hon är som mitt i mellan. Väger ca:1 kg....inte mycket alls de....


I hennes bunke/skål/låda trivs hon välldigt bra, å varje gång hon ska lägga sig få jag garva ihjäl mig. När vi liksom ska lägga omkull oss så tar det ju några sekunder för man ska ju börja sig och ta emot sig så det inte gör ont. Men den här....tänka dig stå raklång med armarna längs kroppen. Så sparkar nån undan bena för dig åt sidan så du faller åt en sida....på 1sec ligger du på marken. Så gör denna......står...står....står...*POFF*...ligger =) Skulle det vara någe i hennes närhet blir den saken platt =)

Mat är alltid gött, här står lite kanin blanning och så sallad som är hackad och så hacka man lite persilja eller nån annan krydda över. Mums va gött =)

*host*... detta är ju hennes....skithus! Som matte tänkte som en hydda för henne när det blir kallt å så men icke...inte god nog skulle jag tro ;)
Tjuvkika lite =)

Ja, hon är en söt liten krabat som jag börja komma underfun med allt efterssom... Nä, nu ska jag ta och spela lite innan sambon kommer hem.
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...