måndag, september 28, 2009

Inbakad kassler..

Jag ha vart så sugen på att testa någe nytt å enkelt så hitta jag ett recept från en blogg jag bruka va inne på. Vickan gör bara en sån underbart god mat och goda kakor, gilla verkligen hennes recept å hon gör det inte så invecklat....
Så, igår tänkte jag att va faan, måste ju testa att göra någe nytt så det blev inbakad kassler på Vickans vis. Tummen upp för henne för det vart mycket smarrigt och värt att testa =)

(ber om ursäkt för dom suddiga bilderna men det tog mig en hel dag innan jag fatta att det va fett på linsen så....ja...bättre sent än aldrig va ^^)

Lite smördeg som jag kavlar ut lite tunnare, sedan brett en vitlöksost på som vart så himla god. Mums va gött och kassler passa så bra med detta...

Sedan skiva man kassler lite tunt och lägger två och två. Bred också vitlöksost imellan plus under locket som man lägger på.

Nagga ihop som man gör med piroger och sedan bara pänsla ett vispat ägg ovanpå och in i ugn på 200grader i 20 minuter.
Hett som faan blir det men tusan så gött, dock sakna jag en riktig sallad till med mandariner i men jag hade inget hemma så det vart bara gurka men mums ändå. Å det går jätte bra att värma i micron på två minuter dagen efter....
Tack Vickan =)

Hojt!

2 kommentarer:

Elina sa...

Men mums! Det här måste jag också prova. :D

Kiwi sa...

Ja det tycker jag absolut. Jag fundera hur det skulle smaka om man kanske har i tacco på någe sätt. Inte för blött men med mycket smak....måste pröva mig fram. Men den vart frasig god =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...