lördag, augusti 29, 2009

Byggning och Rivning...

.... pågår för fullt här hemma.
I veckan så ha jag hållit på med höst städning här hemma, putsa fönster, byta gardiner, städa skåp... riktigt skura alltså. Inge latmans jobb här inte utan bara slip å skurning =)
Nere är det nästan helt klart, jag ska gå igenom skåperna i köket och se om det är någe jag inte använder som man kan ge till någon eller sälja på tradera. Riktigt fint blir det, dock inte så glad för igår natt så...ja....träderna fick fnatt och släppte all pollen dom någonsin hade kvar. Bilen är inte blå längre utan orange och mina fönster är inte..... IGENOMSENINGS BAAAARAAAAAA....jävla träd!!! Antar jag få ta dom en gång till innan julen bär av =)
Aja, gatt också bara ta denna bild för matsalen våran är bland det finaste rummet. Alla fäger går som i harmoni med varandra...mycket fint. Å så gardinerna jag satta upp här är mörk brun och lite sand färgade i siden tyg....så underbart skön att hålla i =) Man ser dock inte vitrinskåpet eller det andra skåpet men jaja, få ta bild på dom nån annan gång!

*host*...
mörka bilder är jag specificerad på. Detta är gästrummet/vardagsrummet med nya gardiner och så fint putsade fönster. Kisses klätterställning fick jag också bära ned, för jag hade den ett tag där uppe men hon levde faan när jag stängde in den så.....fick bära ned den.....

Å detta är tacken man får för man bär ned klös pelaren. Då läger hon sig på min filt som ligger på gäst sängen.....grrrr....katt kräk....
Igår gick åt att fara till stan på Apoteket, Banken, Statoil, Granngården, Rusta, Coop å så Max på vägen hem =) Sen väl hemma gick det väll en timme bara av att packa upp allt, så det blev som ingen rivning eller sånt igår.
Det tar vi igen idag istället.... Vakna och det va fint väder ute, de enda va väll att det blåser som faan men vi ha ju solsken och det är ju alltid någe. Börja med att bära ned plankerna och resten av ställningen som skulle upp. Sedan var det att sätta fast ställningen med rör i marken och in i väggen för dne är upp till 9 meter hög nu så det börja bli liiiiite svajjig där uppe =) Säger då bara det, tur att jag inte skall gå där uppe för jag ha nog problem med en mark som är plan =)
Om ni tänk att där fönstret är...de nedersta...är 2 meter från marken. Så upp till nocken är det över 9 meter, ursh!!!Tur att Erik, Fie och svärfar inte höjdrädd. Så här brukar det går till när vi ska bygga och hålla på. Överst står alltid Fie eller Erik, till dom skickar jag eller svärfar upp saker så lägger dom ut dit allt ska va. Dock kommer det snart att jag kan inte göra så mycket eftersom jag inte står på ställningen så då blir det jag som fixar krubbet, håller koll på vovven och allt i allo...som hämta hammare, spik, såg, klister...ja....va dom nu ska ha =)Vovve....jaaa...vovve =) Hon håller sig på plats så länge man leker lite med henne så man se till att hålla hon sysselsatt så mycket som möjligt =) Typ hämta booooollen, hennes runda fina blåa boll som hon fick av broder med sig när hon kom hit. Den va ju borta i nått år men påträffades nu i år igen =)Gatt fästa ställningen mer i väggen så den inte så rangla så mycket. Stadigare verka den ha blivit...tro ja.....kanske....eller?!?....
Så fort ställningen va klar bar vi oss upp i vardagsrummet och börja riva golv så vi kan se vart rörerna går i golvet. Vi ha börjat hitta åt dom så det ska vi klura på lite i veckan..kapa upp golvet mera. Gjorde en dörr också så att man kan stänga till vardagsrummet med tanke på att det är sågspån överallt och spikar som sticker upp. Det är lite rörigt men tusan de ä kul å riva saker =)
Sågspån ä det ju som vanligt i golvet men jag börja bli lite smått funderasm när jag också hitta DUN...fågel dun i golvet..hmmm.... Dock inga skelett än va vi ser så förra ägaren verka inte ha begravt nån inomhus i alla fall ;)Snart ä detta fönster ett minne blott, gu så skönt det ska bli. Det ä så skört så ute om du petar med fingret kan du komma en braaaaa bit in =/ Å jätte elementet ska också bort...ba sho sho....
Först kommer ju en dörr, sedan ett fönster brevid dörren. Sedan kommer en skiljevägg och så ett fönster på andra sidan väggen.... Om ni kan föstora bilden ser man vad jag ha skrivit... Å jo, om ni kollar på fönster karmen se ni att det är brunt runt fönstret. Det är brun bred tejp, jag gatt klistra för själva springan för helvette va kallt det va där på vintern. Blomkrukorna vart som isbitar och blommorna dog av frost =/ Men nu skare bli ändring på torpet....jehu =)


Nu ha man käkat och dörren till vardagsrummet stängt. Utanför dörren sitter en myst och kraffsar och vill in men icke...hon med sin långa päls och allt det sågspån...nej tack =)
Hojt!!!

1 kommentar:

Elina sa...

Vad spännande det ska bli att följa det här projektet. Det kommer att bli superbra! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...