måndag, augusti 10, 2009

Mor och Far farit hem nu....

.... men i söndags va dom här =)
Dessa bilder är från söndagen men jag va så trött igår så jag orka inte lägga ut dom då, vart nu istället. Jag få skylle på att dom kör så hårt med mig så jag är död på kvällen..hahahaha =)
Det va en stekhet dag igår med lite blåst och en sjuhellvettes hög luftfuktighet. Man satt så mycket man kunde i skuggan ute för att inte bränna sönder sig (idag också). Pappa och Erik va nere i Bulltänna och fiskade lite och fin en massa små abborrar och en ...en....annan fisk =) Glömt helt bort va fiskfaan heter. De vart en kasse att frysa ned som jag ska sedan i veckan tina upp för att fara och ge till Sixtens katter. Dom fick i Söndags också, mums tyckte dom absolut. Såg både den enögde, pelle svanslös och lill fisen =) Å sen va ju gammla bettan där också. Anna andra katter ä ju lite små räd så dom kommer fram och ta fisken liggandes framför mina fötter eller från handen och kutar iväg snabbare än snabbast. Denna lägger man ned fisken så kommer gammla Bettan fram och snusar, tittar och allmänt ta sin långan godan tid på sig innan hon tar fisken å går. Det går liksom mer i sloooooow motion innan hon försvinner =) Men hon ä så himla söt...
Mamma och pappa sitter och njuter under parasollen på altanen. Diskutera om ombyggnaden av huset vi ska göra och lite sånt. För snart smäller det igång, ha vart idag och köpt färg med mamma och pappa i Björna så nu äre bara isoleringen, pappen och spiken kvar att inhandla. Det ska vi nu i slutet av månaden göra, när man lix ska ned till Övik för att handla.

Erik ond, han håll fast mig när man ska ta kort. Vilket innebär att kortet kan bli lite suddigt men tusan, man se ju vem det är juh =)
Bytte till skuggsidan, de ä så hett på andra sidan så de ä int ens kul. Satte mig på altan golvet och faan, man vart alldeles fuktig/blöt i arslet. Altan golvet va ju blött, det ä så fuktigt om dagarna så det få aldrig chans att torka. Man se ju på maten också, de gäller hålla koll på den för den blir lätt förstörd =/Middag serverad, um...ja...alltså detta är ännu en av Kiwis påhittade måltider som ä rätt smarrig =) Man ska ha tunnbröd, mos, sallad, gurka, rödbetsallad, gurksallad och så kan man ha räksallad om man vill. Plus vitlöksdressing och bearnese sås å så lövtunnbit. Så bygger man detta som en dagobert macka och käkar med bestick, gött nalta =) Pappa sitter å granskar och funderar om det verkligen går att äta =)
Ja, va tusan ska man kalla den....um....Rallare...japp..Rallare blire =)Ja mamma verka tycka den va god i alla fall =) Erik äter för fulla muggar...Pappa mer skepptisk, skulle nog ha kryddat den naaaaaalta mer, eller haft i lite chili så skulle han vart mer än nöjd =) Men ä man hungrig gå allt ned =)
Hojt!!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...