tisdag, augusti 25, 2009

Hösten kommer....

.... till oss också. Blommorna vissnar och dör och löven på träden börja bli orange/röda. Nu enligt mig är bland den finaste tiden när man kollar i skogen. Den nämligen exploderar i fäger, aldrig nånsin kan du se så många typer av orange/gul/röd som man kan nu. Vist ä många träd fortfarande gröna men vi ha många träd här som inte är det. Bland annat en jätte björk som bruka tala om när hösten börja komma så det är dags att plocka bort alla saker ute.
Precis va jag ha gjort också, det va ju sån jätte fin dag ute igår så jag tog bort alla tomtar/troll/grodor och sånt jag ha ute. Tömde blomlådorna och ställde in dom i källaren så de som står ute nu är lökar som tål frost. Lämnade också bruna bordet och stolar ute + grillen efterssom vi ska väll kanske börja med väggen nu snart. Då äre skönt att ha någonstans att kunna slå ned häcken. Ska bara fästa ställningen med stag och in i väggen så den står kvar så äre bara att börja riva lock. Vet inte hur jag ska hinna allt men jag..å då men jag JAAAG. Det som är förpassat på mig är att måla bräderna en gång innan dom ska upp, ska kitta fönster och måla det, ska figurskära räcket och måla, men dock ändå va hantlangare när dom är på ställningen. Hmmm, känner mig som en slav... =)

Idag ska man hänga upp gardiner och puttsa fönster, här skall de blir vackert nalta =) Stod ute och kolla in genom fönsterna och såg hur himla mycket som ha fastnat på rutorna...* suck*....
Stod å kolla på grillen också å kände först hur jag skulle bära ned den till källaren men näää, jag vill grilla nån gång till innan den får vinter semester.
Än om det bara blir grillkorv man grilla så blire säkert gött =)

Nä, nu ska jag ta och göra nån nytta innan denna dag också är som bortblåst.

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...