onsdag, augusti 05, 2009

Hetta...varmt...fuktigt....

....... är verkligen temat för idag.
Snurrat hela natten för det vart varmt och fuktigt, än fast fönster öppet och fläkt vart på. Tänkte jag skulle städa och vara duktig idag, det vart typ damsuga uppe, tömma skräpet och lite småplock sedan kasta sig in i dushen. Hoppas det ska bli lite kallare ikväll så jag kan fortsätta göre någre här hemma. Jag skulle verkligen vilja ha en riktig åska som kom och ta bort allt vad fukt heter..*blaaaaaaah*....

(bild lånad från en vädersida )

Per är i farten idag i alla fall, han slår lägderna runt oss för fulla muggar så första året sedan vi flytta hit kommer jag på min födelsedag inte ha en meter högt gräs överallt =) Svärmor bruka va den som är sent ute som satan, när höet är så långt gånget så det finns inte en gnutta näring i det hela då slå hon det. Men hon va tidig i år, slutet av Juli istället för slutet av September. Per är här ungefär när han bruka va här, han är ganska punktlig =)

Ska på Nolia i Umeå på Lördag med mor & far, ska blir kul. Ha en känsla man inte kommer gå allt men man går väll det man orkar =)

Näh, bröööööl..... ska ned till garaget och fortsätta med mitt fågelbord. Ritningen är väll någorlunda klar, ska börja med stommen och hoppas jag räknat och tänkt rätt =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...