fredag, augusti 21, 2009

Helg åter igen...

... de vart lite tyst från mig nu i veckan men jag vart så himla sjuk. Börja förra helgen när vi skulle börja sätta upp ställningen ute så kändes det som huvudet skulle sprängas. Å Erik han snörvla och hosta, plus feber på det. Så vi börja sätta upp med hjälp av Fie men så kände vi att nu fåre va nog. Man va helt död av att gå två steg, kändes som man släpa på en lastbil hela tiden man gick.
Så jag legat nu hela veckan men börja bli bättre nu, jag va ute idag och höll på lite men jag ha sån där hosta så det låter som man ha lungorna fulla med slem. Tacka gudarna man ha astmasprejen som hjälper lite. Ha som sagt vart ute idag och börjat göra höst, det är liksom den tiden på året. Hösten börja komma och alla blommor vissnar och dör. Det kom regn så jag gick in igen men är det uppehåll i helgen ska jag hålla på med det så gött de går.
Vi ska fortsätta resa ställningen på Lördag för Söndag ska väl Erik jobba så det blir lite stressigt på Lördagen där. Det går liksom i slow motion här hemma. Vi ha fixat plats där jag ska hålla på och måla men vi ha inte längdkapat. Vi ha burit fram delar av ställningen men inte hela. Nu i mitten på September kommer fönsterna och dörren så...ja...då ska en viss del av väggen va klar.
Ja, vi kan inte jobba fortare än va vi gör när man mer eller mindre bara är två... Förhoppningsvis funkar elementerna och fönster/dörren på platts innan snön kommer i alla fall =)
Ska bli kul att se hur denna vägg kommer se ut med träpanel hela vägen ned. Andra fönster, en dörr, å ny röd färg som är mörkare än falu rödfärg men lika slitstark.
Började elda lite idag, va ingen värme precis inne å så vare en himla massa skräp att bränna upp så jag liksom slog två flugor i en smäll =)

Jaha, nu ha man ju också blivit ett år äldre...snart ä man 30 bast och bor på ålderdomshemmet ... eller hur var det nu ?!? =) Jag tackar stort för alla som sagt grattis, å pengar jag fått plus då en söt blomma, en epic blomma som tydligen ska va svår att döda *hehe* Nästan lite av en utmaning för mig =) Väntar nu på att Erik ska komma hem så ska vi till Husum på bageriet/cafeet för att köpa någe gött å tugga på.....jag som ingen tårta fått vett ni =) Å så blire en pizza ikväll så ikväll kommer jag rulla fram ;)
Nä, nu ska jag rulla ned och plocka bort lite saker, höres alla glada...

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...