fredag, augusti 21, 2009

Efter bröllopet...igen=) - del 2

.... på fredagen före Tärnaby marknad gjorde mamma Palt och bjöd hela familjen på. Självklart kommer man då, det är ju liksom inget man vill missa liksom. Jag ä ingen höjdare på att göra palt för jag glömmer bort att göra den. Det är så många andra rätter man vill få in i veckoplaneringen så vissa rätter sparar man liksom tills man kommer hem. Så kan man muta mamma om att "-Borde vi kanske inte göra lite palt montro =)"
Här sitter en bit av familjen latandes i soffan medans mamma kämpar vid spisen. Dock vill man inte komma imellan så jag håller mig också på avstånd =)

Passade också då på att färga Marres hår svart, det vart skitsnyggt tycker jag. Hon passa i många färger, dock tro jag att blond inte skulle passa henne...skulle bli alldeles för.....dum blondin aktig =)


Mmmmm, gryta full med palt å så stekt fläsk....mums....paltkoma enorm =)
Å se, folke...ba lates =)
Här sitt resten av folke, i gästrummet i Sommarstugan. Trängandes men fortfarande utanför köket =) Karro spexar och Maja ba linslus =)
Erik sitter också med, men djupt inne i en tidning....Färgat å svart, undra om jag tog bort en eller fler hjärncell?? =)Mmmm..mupp =)Hrm, jaoo.....hon sitter vid en dator...å spelar...PETTSSON OCH FINDUUUUUUS =) Ja mena hallå Marre, du få ju till och med hjälp av Maja =)Vanligt kort på mor men missa kaffe koppen =)Broder Fabian mätt å belåten =)Städar av bordet, å så lite småbråk i bakgrunden mellan Fabian och Linda.... =) Han kan inte låta bli att tjuv nypas =)Här kommer Bumbi björnarna med smått för stora brallor =)Marres kropp men Fabians brallor...kan bara sluta i katastrof =)
Nya typen av.....dans?!?....Busunge..=)

Å där sitter resten av busungarna =)
Ja, mätt blev vi och de a sä gött sä....
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...