tisdag, augusti 11, 2009

Tisdag igen....

... Mamma och pappa for igår men före det han vi in till Björna för att dom skulle ha plastskivor och jag passa då på att köpa röd målarfärg. Ska fara till stan i slutet av månaden för att köpa all isolering, papp, spik och vit målarfärg så är vi redo att rusta om en sida. Fönsterna och dörren kommer i mitten på september så de bli gött de =)

Jag kolla ut genom fönsterna igår å konstatera att ja men det kanske blir regn. Hmmm, betyder det att det kanske kommer åska också. Ja det vore ju attans osis...kan man inte klippa gräset nu heller =) Se ni den lilla tår jag faller ;)
Å faan i mig, det kom åska så det jävlar i mig small gött. En smäll, bland den sista va hörde va direkt ovanför oss och rutorna skallrade. Det ska ni veta levde om. Tänkte för mig själv att Kiwi ska nog inta ta och reta gudarna allt för mycket. Jag stod nämligen ute på altan typ en halvtimme tidigare och mucka Tor för att han inte kunde ha åskan ovanför oss så man fick hör apå en smäll för en gångs skull. Det far nämligen alltid bergsvägen och det smäller högt också men det är inte samma sak. Gav han några välvalda ord och sa chicken chit och gick in =) Well, ibland tro ja man inte ska reta dom allt för mycket, de va den högsta smällen jag någonsin hörde... =)

Hitta föresten detta Gustaf bilden på nätet och kände att det va så mycket likt min attityd så jag bara gatt ha den =)

Va igår på kvällen från 21-00 och bumpa dumper, de ä riktigt kul men hoppigt. Känns nog inte så mycke när man liksom sitter i stolen man andra som inte gör det stuttsar som bara den. Husum luktade som husum bruka göra, lite då där urshigt men man blir fort van =) Det är byggt om lite sedan jag va där och tippningshögen blir bara större och större. Dom flaken han tömmer ä verkligen olika. Vi ha den svarta gäggan som är frätande...bläää.... Vi ha dom vita bergstopparna som inte är snö....utan någe man inte bör leka i =) Sedan ha man bark/kvist högen som se....se....het ut =/ Å så ha vi ju askan som töms, som är tyngre än satan själv. Vi sa det, tänka sig ha så mycke aska per dag i våran lilla panna.....åh fy faaan......de kalla jag å elda =)

Nä, nu ska jag göra lite nytta här hemma, har gött alla.

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...