söndag, augusti 09, 2009

Mor och Far på besök....

... nu i förrgår. Med sig på släpet så hade dom med sig gamla skotern som jag å Erik få ta över. Måste ju ha någe som vi kan dra veden med, den andra ha sett bättre dar =) Fast, det skulle nog bli mycket bättre om han fick en matta som passade honom, klackarna ta inte som dom ska liksom.
Å ni märker jag döper skotern till honom...jo, det är en han. För skotern ä tjurigare än satan själv, stark, busig och kan jävlas så in åt hellvette = måste ju va en man =)
En sak jag inte ha kommit på än är varför i allsin dar är det alltid STEKHETT när mor och far kommer. Man ska på stan eller fiske å det känns som man går i långfil för allt går såååå segt...bläääää..... Fast man ska va glad, vi är i Augusti och vädret är så fint, snart kommer kylan fast då myser jag bara =)
Käkade god fylld lax med potatisgratäng i förrgår, men vi glömde göra en sallad dock. Gött var det ändå, men en gurkskiva skulle sitta fint =)

Lördag for vi på Nolia i Umeå, vi for så vi va där ungefär 9,05 så det va ett tag att stå och vänta. Men det va bra att va där i tid för det kom folk nå in åt nordens. Vi gick runt på massa stånd och köpte bland annat korv, fläsk, tunnbröd, en ryggsäck, flugfiskerulle, tabletter (sånna man har undertallrikarna, inte sånna du knaprar på =), grillgaller å så var det nog också mer men man kan inte komma ihåg allt. Käka och drack en massa också, vätska va ett måste för fyyy faaan så hett =/
På kvällen for vi å fiska i Burktjärn, Bulttjärn...ja va tusan det nu hette. Inte jag som kör så jag bruka inte ha sån stor koll =) Det va helsoligt men vi hamna som bakom ett berg så vi slapp direkt solljus, skönt, lite blåst, nästan ingen mygg. Här fiskar pappa för fulla muggar.... Vi va på andra sidan lill udden, vattnet va dock högt så mna kunde inte gå ut utan fick mer hålla sig runt land.Mamma hitta en bra platts brevid kojjan, bra sittplattser och grill yta fanns det verkligen här. Morsan kunde blivit träffad av ett flöte igår =)=)=) Jag stod och fiska en massa små abborrar som vi skulle ge till Sixtens katter på kvällen. Å när jag mena småaborrar så men jag verkligen det, dom flesta jag fisk va väll 10cm om man ha tur men passa bra som katt food =)
Ja, å saken hör till då att mitt när jag stå å fiskar och drar dom en efter en efter en så tvärsläpper en tung stor jävel och flötet far rakt bak och träffar kojan där morsan sitter, ungefär 5-10 cm från ansiktet. Jag höll på garva ihjäl mig för man såg va förvånad hon såg ut, faan så ont det skulle gjor om jag träffa henne mitt i nylle...aaaaaajjjj..... men nu hände ju inte det så jag kan garva =) Ja vackert väder vare verkligen, stilla och allmänt skönt!Jaooo, det va ju en av dom stora 10cm....hahahah...så söt =) Erik hade dte han gjorde för att ta av dom från min krok. Hata att ta av abborre för dom jävlarna stick så in åt hellvette. Han fick också maska,jag kan ta i masken och så...jag få också på den...hrmmm....på mitt sätt....den sitter inte så bra så man kasta bort det mesta. Så Erik och pappa fick sätta på. Men kul hade ja =)Ett finger kan man få ibland om man retar dom för man fått flest fisk =)

Va där till mörka kvällen, de va så skönt ute så dte kändes som mitt i sommaren när det är som varmast. Sen att pappa ha kläder på sig så man skulle kunna tro dte va minus grader ute va en annan femma =)
For om hos Sixten på kvällen så kissarna fick sin katt mat.....dom ä så söta så =)
Nä, nu ska jag gå ned å skaka liv i morsan som ligg å småsöv =) Pappa å Erik ä å fiska i Bulltänna, hoppas dom få någe så man kan ge fiskarna idag också =)
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...