onsdag, december 31, 2008

Gott Nytt År !

Jaha, nu är det sista dagen på 2008 och nästa år kommer stormandes. Sitter å funderar lite på vad som hänt under 2008 å det måste jag säga .... det ha vart fullt ös medvetslös. Med både att vi ha reparerat grunden och brörja göra stora saker på huset och runtom så det börja synas lite överallt =) 2009 kommer nog bli ännu större efterssom vi ska renovera en sida på huset. Ska byta ut fönster och tilläggs isolera så man kan nog påstå vi ha det vi gör =)

Jag ha precis kommit upp från köket och förberet maten vi ska käka och nu snart ska jag hoppa in i durshen. Så, va ska ni äta på nyår?!? Tänkte att vi skulle ha en varmrätt och två efterätter...istället för att ha en förätt. Man bruka nämligen käka förätt så man orka inte maten =)Så, vi här borta ska käka......

Middag:
Bacon inlindad Oxfile som först steks och sedan går i ugn 1 timme.
Till detta blir det en Kiwi special potatisgratäng, en mumsig grön sallad
och välsmakande vitlöksbröd.
Till detta dricker vi dricka, mjölk å öl.

Efterätt:
En strut gjord av tunnbröd som jag hårdat.
Den ska jag fylla men en skaldjursröra och sallad

Andra efterätten:
Detta är en hög tårta med mycke grädde, marsan sås,
banan och jordgubb + riven choklad =)
Den är mycket mastig, riktigt fin och såååå god =)


Jag kommer att lägga ut bilder på sakerna jag gör sedan, typ imorrn. Å efterssom jag nu ha nalta att stå i så passar jag på att säga...


Gott Nytt År På Er Alla!!

1 kommentar:

Anonym sa...

God fortsättning på 2009!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...