onsdag, december 17, 2008

En vanlig vinterdag...eller?!?....

Med tö kommer också halka, så idag ha man sandat och saltat. Saltat av bro golvet för att förhoppningsvis få bort det istäcke som ligger ovanpå så förhopningvis ingen ska slå sig till döds.

Kom ihåg lektioner man hade på skolan när man gick högstadiet, där man fick kolla på isbildningar under microskop. Vilka jävulst fina mönster dom kan frambringa än fast man mer än en gång svär åt halkan. Någe så fint kan va jobbigt.

Jaja, trots halkan så ha det gått rätt bra idag. Ha vart en såndär halvlat dag. Vart å hämtat posten (fick julklapp från E =) , gjort up eld i pannan (3 gånger för elen försvan och en gång vägra den ta sig) , torktumla lite ( så sista tvätten blir klar) , plockat bort några saker (sånt som Kiwi kan konsten att sprida runt sig....vem behöver ungar för sånt =) , läst lite (Ranma) , kollat på tv (minns inte vad men de va nån typ av komik) , pratat med E (gör typ det allt för sällan) , håller på skriva inhandlingslappen (de gäller att tänka till så man får med sig allt, vill inte sakna någe på julbordet).
Ja ... de va väll ungefär va jag gjort idag. Funderar på om jag ska ha Jansons frestelse på julbordet eller om man ska skippa det. Vi bruka inte ha det men jag tänkte man kanske skulle testa ha någe nytt som inte annars står där. Det är ju alla fall fler än jag som ska käka julmaten så dom kanske vill ha det på julbordet.

Prata med Pappa och Mamma igår också, försöker flörta in mig hos pappa så han kan kolla på våran gräsklippare. Det är någe som inte helt står rätt till med den nämligen. Å så ska jag flörta in mig med mamma så hon kan göra risgrynsgröt på juldagen till frukost så kan man på kvällen göra risalamalta. De om någe va sånt jag inte käka som mindre, mamma, pappa och bröderna bruka käka det men icke jag...urk. Men nu för tiden går sånt också käka, så länge det är jag som gör den för då vet jag vad som är i den =)

Nä, undra om man kanske skulle ta och va lite nyttig. Kanske man ska ta å pilla naveln =)
Hojt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så trevligt ni får fin främmande till jul... vi far ju till Nysele till jul om allt går som de ska.
Hoppas ni får de gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...