måndag, december 22, 2008

Julstämningen kommer smygandes.....


Det börja falla snö igår på dagen och fortsätter fortfarande ute. Va ut och skotta idag och de va typ en lös pudersnö så det gick lätt att skotta. Nu äre verkligen vitt överallt, träden, huset, marken, ledningarna, julbelysningen och allt sånt ä täkt med snö. Det är underbart att se, jag ha sån julstämning nu så det är helt underbar. Man kände också stämningen från att va ute och busa med Lajka, man titta in så ser man julstärnor och jul ljus överallt. Man blir både lugn och harmoniskt....underbart =)

Har idag både damsugat, dammat, skurat, vattnat blommer, plockat, fixat gästrummet och mycke mycke mer. Nu äre snyggt och fint i varje rum så de ä bara för julen att komma. Jag damsuga å sånt idag för att imorn ska vi handla frukt och grönt å så ska dom sista julklapparna slås in. Men också så ska jag grilgera skinkan å plocka fram allt gött som ska va framme. Å direkt efter det ska jag bara ta det lungt och skönt. Käka nån skinkmacka, käka nån godis, lite glögg....å allmänt bara njuta. Jag hoppas mamma och pappa kan komma imorrn, det skulle ju va bra så dom slipper känna likte jäkt på julafton och bara kan relaxa....

Nä, nu ska jag ne och ta lite fina julkort, jag återkommer till er alla sedan...

Hojt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill bara önska dig en riktigt GOD JUL..med allt var det innebär.
Kram från mig o de mina!♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...