fredag, december 12, 2008

Ja hatar Strömavbrott.....

...å de e sant. Jag får alltså gråa hår av dom, man blir så handikappad att man inte ha nån aning om va man ska göra. Under en vecka ha vi nu haft 2 strömavbrott, första strömavbrottet var inte för att något träd har fallit över vägen eller för att det blåst/snöat/regnat. Nä, första gången vare för att 2 säkringar hade tydligen gått så 288 hushåll hade fått strömavbrott vilket innebär hela Björna. Å så nu igår..eller natten som va skulle man väll säga. Jag hade precis gjort klart mina smågrisar och gått upp för att kolla på tv så gick strömmen. Jag ringde till Vattenfall å ja.....dom skulle kolla men dom viste inte när det skulle va tillbax. Strömmen gick alltså runt 01,30 och kom tillbaks nån gång under 04,10-04,40. Sedan efter den strömmen kom tillbaks så har strömmen gått 17 GÅNGER!!!!! Det är helt jävla sanslöst, jag ha bytt 4 glödlampor och lilla kylen uppe verkar vara död. Jag kan bara tänka mig va våran gamla kyl och frysar säger med sånna avbrott hela tiden.
Strömmen gick nyss för 10 minuter sedan, den är dock inte borta mer än en minut men jobbigt ändå för varje gång strömmen går måste jag ned till pannan å dator faan måste startas upp igen. Jag ringde Vattenfall nyss och dom sa att stora delar är strömlösa för här snöar det blöt snö. Träd faller och ledningar går av, dom ha verkligen det dom gör idag.....dom få förtjäna sina pengar.

Ja, nog om detta, Erik kommer hem ikväll å han kommer hem med en pizza =)
Efterssom vi få strömavbrott hela tiden så orkar jag inte göra nån mat, man vet nämligen inte hur länge man ha strömmen så....nä....de blir pizza idag. Inte helt fel, sist jag åt pizza va nog...ja....4-5 månader sedan. Gött skare bli de ä allt jag vet =)

Nä, nu ska jag ta och fixa till lite så om det blir strömavbrott kan jag bara tända ljusen.
Hojt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Just nu håller jag en tävling på min blogg där priset är en riktigt fin julklapp!
Kika in på www.kalasgott.blogg.se för mer info ! :-)

// Jennie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...