söndag, december 21, 2008

4:de advent, Top -3 å bilder hemmifrån...de ä mycke nu =)

Ja de ä det verkligen, detta blir nog ett så långt inlägg från min sida =) Vi börja väll med lite bilder hemifrån. Va nämligen ute idag och gav fåglarna mat medans Erik skotta bron. Det är underbara -4 grader ute och snö har fallit hela natten. Va verkligen underbart att va ute, allt ä vitt och det gnistrar så fint för vi har strålande solsken. Finns inte ett enda måln på himmelen än hur långt man försöker titta.....helt underbart alltså =)
Jag va ju lite smått rädd att vi inte skulle få någon snö till jul med tanke på att det ha tina så fruktansvärt mycke men nån där uppe måste ha hört min stilla bön. En jul utan snö ä inte nån jul för mig, måste ha snö liksom. Jag sakna lite dom jularna man hade som barn när det va vallar med snö hemma. Man va ute och körde skoter med Hanna och det liksom vällde snö över huven. Hoppa man av skotern sjönk man ne en meter eller mer. De va vintrar för mig de och det va en sån stor självklarhet. Efterssom man bodde där vi bodde så tänkte man ju att så här ha det alltid vart å så kommer det alltid vara men bara av att flytta nån mil längre mot kusten försvinner allt sånt tyvärr, allt ä så mycket blötare och fuktigare här. Gilla somrarna men hata vintrarna =), för då ska man va hemma hos Pappa och köra skoter. Å så ha Mamma som gör en underbar måltid som palt, pizza, lever, grisfötter ... ååå ... nu vart jag hungrig juh =) Man ä van att äta det mästa å det är sånna där konstiga saker som man åt hemma man saknar lite, man ha en lite mer kräsen sambo =)
Men inte ens hemma och Pappa och Mamma är snön en självklarhet, det ha blivit mycke mindre snö med åren och den håller i sig mindre länge tyvärr. Är påsk tidig så ha man snö med lite tur men är den sen så äre ba göre.
Ja, jag ä då glad att vi fått snö, vi ha snön tidigare i år än va vi haft tidigare jag bott här. Förra och förr förra julen hade vi ingen snö så det vart liksom en grön jul. Kändes inge muntert för mig, titta inte alls ut genom fönstret för det kändes bara så fel men nu sitter man en hel del å bara trånar och drömmer sig bort när man kollar ut =)

Ja alltså vi ha katter som ni all vet men att få katterna på samma bild och kollandes på den som fotograferar (moi) ä mer eller mindre den största omöjligheten som finns så ni få nöjja er med att se bakhuvuderna på dom. Sittandes här i gästrummet som ä uppe, även kallat Fia's datarum=)

Erik log, sura, log, sura, log, sura så jag han inte ta kort som jag skulle =) Men jag fick ju i alla fall med honom på kort här nere i vårt kök. Skäggig börja han bli också, om han int passa sig snart kan jag fläta hans skögg .... *hehe* ...

Ni får en liten tjuvtitt på våran gran, den är dock av plast efterssom jag inte tål vanliga granar men den är ändå tjusig. Under den snygga granen ser man de fina julklapparna, vissa stora och vissa små. Men detta är dock inte alla för jag ha en lite större att slå in idag eller imorgon och så ska jag lösa ut 4 paket på Tisdag och där ha vi då 7 julklappar till. Så högen kommer att växa lite mer för Pappa å Mamma kommer med julklappar. Så också Svärfar å Sixten så ni kommer få se den färdiga granen senare. Å kolla inte på väggarna uppe vid taket...grrr.... de va vattenskada när vi flyttade in efterssom taket läkte så det ha lämnat fina rosor...dom ä inte så fina att se men snart ä dom ett minne blott =)

Top -3 Hårdrocksbanden
  1. 1. Hammerfall ( Sedan sambon intrdouserade Hammefall till mina hörlurar så är jag helt klart fast för dom. Ska jag lyssna på någe som ä hårrock så kommer dom verkligen i första hand =)
  2. 2. Aerosmith (Klassisk alltså, älska deras låtar på fest eller ba här hemma. Man börja kunna dom så bra nu så man sjunger alltid med , stackars alla som hör =)
  3. 3. Metallica & Iron Maiden (Två stycken tunga klassiker som jag bara kan inte splitta på, dom ä ba för jäddra go)

Jag kunde absolut inte bestämma om Iron Maiden eller Metallica skulle hamna på top 3 så dom fick banne mig dela plattsen. Nån gång måste man ju göra så där också =) Jag ha en hög till jag som vanligt skulle vilja skriva in, som Ozzy, Def Leppard å många fler.

Ja, som sagt. Det är ju nu den 4.de advent och snart är det jul. Ikväll ska jag bjuda svärfar och Fie på mat igen. Jag ha en känsla att idag blir det Ostsnittsel, Pommes, Sås och en Grönsallad. Det är en fettbomb men dock så fruktansvärt god fettbomb, å så äre ju snart jul. Efter jul kan alla börjka svälta sig igen som konstigt folk gör =)

Nä, nu ska jag ta och slå in nån julklapp å så ska jag spela lite månne jag tro =)
Glad 4:de Advent till alla och ha en riktigt trevlig Söndag!!

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...