tisdag, december 30, 2008

Jul hysterin över...

...för detta året i alla fall. Har äntligen hittat tillbaks till blogg världen efter ha fastnat ett tag i WoW världen, de va liksom avslappnande att bara sitta och spela lite nu när mamma och pappa farit hem och det är städat undan här hemma. Nu är det bara tt förbereda lite för nyår, som vi kommer fira här i Björna med Svärfar och Fie. Alla kompisar verka jobba eller så ä dom utomlands å vissa ä nere i Stockholm. Så det blir en lugn nyår med god mat, Bingolotto, kortspel och fyrverkerier =)

Men nu ska vi prata lite om julen som nu varit, jag ha några kort tagna därifrån som jag presenterar här nedanför...



Erik sitter nöjd vid julbordet dukat så fint. Varmrätterna står dock inte på bordet för dom får inte plats- Så jag ställde dom på ett separat bord. Lättare att ta varm käk och sedan sätta sig till bords och ta alla kalla maträtter =) Fint dukat på fat vart det då...närmast ser ni laxen, både rökt och gravad.

Här står den varma maten, så kan man ta den på jultallriken och gå in i matsalen. Sixten grabbar här tag i några revbenspjäll...tjocka och saftiga. Om ni kollar på väggen så ser ni tavlorna jag har gjort, med e massa bilder på alla i min närhet. Det är riktigt kul att kolla på dom ibland för att två av dom är riktigt gammla.

Svärfar försöker förklara något för min far...kan ha någe med hur lång fisken va =) Se ni fruktbordet...ricktigt nice va =) Å pappa stilig som vanligt =)

Mamma står i kö för att få ta mat, om man kollar på hennes fötter kan man få en känsla av att det va kallt på golvet men jag kan säga det va så varmt så man viste inte helt vart man skulle ta vägen... =)




Alla samlats runt det väl fyllda bordet =)


Oskar få också vara med på bild.

Efter maten gick vi på övervåningen och satte oss för att vänta på tomten som i år kom i dubbelt format. Vi sitter här efter vi fått öppna våra underbara julklappar, kakfatet och godiskskålen fick göra rätt för sig på kvällen.
Granen står nu tom men dock ändå vacker =) Det röda skåpet brevid är ett av dom två verktygskåpen Erik fick i julklapp av mig.
Ja de va julen de....men ett år går så snabbt så snart äre jul igen =) Det kommer ett till blogginlägg välldigt snart av mig där jag kommer skriva om va som händer på nyår. För många bilder i ett blogginlägg tar länge att ladda upp serru....
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...