måndag, december 15, 2008

Jehu...

Ja nu va helgen avklarad, nu kommer en vecka som är rätt så fullspeckad med både städning, julklappsinslagning och skriva lite handlingslista så jag ha nån aning om vad som ska handlas till helgen.

Nu äre bara några dagar kvar till jul, jag räknar ned för fulla muggar. Men det är liksom inte bara julen som man ser fram emot utan det är tiden dit. När man ska fixa och dona med gardiner, pynt, kakor, mat, städning, julklappsköpning å inslagning, rim...ja...alltså allt sånt tycker tokiga jag ä skitkul =)

Hörde av mamma att dom kan kanske inte komma fråns på julafton efterssom pappa och mamma jobba tills klockan 16,00 å så ska man då äta, packa bilen å sånt så blire rätt sent innan dom får sig iväg. Skulle innebära först att dom måste köra i mörker hela vägen, å dom skulle komma rätt sent fram å så. Inge bra att köra först lite trött och på natten efter vägarna här uppe för ä dom inte fulla med snö så ä dom snor halkiga, ungefär som dom ä nu. För min del gör det inget om dom kommer på själva julafton för att jag vet dom far rätt tidigt så dom ä framme rätt tidigt. Å så kom ju inte Sixten fråns 14 så vi bruka samlas ungefär då =) Så länge dom kommer fram hela så ä jag nöjd, man ha ju sån tur ä inga barn som sitter å väntar. Jag ä säker vi får en jätte trevlig jul ändå för vi ä alla tillsammans =)

Nä nu ska jag sätta igång...

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...