onsdag, december 03, 2008

Kakorna check, julkort check.....

Har missat att skriva nån dag nu men jag haft så fullt upp så jag ha inte hunnit. Har mer eller mindre gett gärnet för att kakorna ska bli klara så jag kan börja med julmaten. Vart riktigt stolt igår när jag märkte att nu var kakorna klara och så på kvällen han jag skriva alla julkort också, dom står dock nu på torkning men inte så jobbigt för min del =)


5 i 5 Kakor
(Smarrigt goda, har både ringlat choklad på vissa och doppat halva på vissa.
Välldans enkel att göra å så är dom rätt nyttiga, om man räknar bort chokladen
för det är ingen mörk choklad jag använder =)


Cokostoppar
(så saftiga, så goda, så mmmmm)
Tillverkning av cokostoppar och mini beskvier, mini beskvierna gör jag i år av en underbart god rom. Jag använder nämligen "Barcardi Black" som är en av dom godaste romarna jag någonsin smakat. Lite så där rökig, söt men även lite fruktig. Den är en jag kan helt klart rekomendera, speciellt att ha till bakning.
Så nu är kakorna klara för i år, ska väll kanske göra lussekatter men jag ha inte bestämt mig än =) Har tagit fram revbenspjällen, hela 15 kg som ligger i diskhon för tining för imorgon ska jag börja med dom. Det bruka mer eller mindre ta en hel dag att göra klart dom. Smågrisar får jag göra nästa vecka...måste ju ha en slö dag juh =)
Top-3 Mackor
  1. 1. Räkmackan (den ska innehålla tekaka, smör, majonäs, salladsblad, räksallad, ägg, räkor, citron, dillkvist men kan också ha paprika eller gurka på)
  2. 2. Laxmackan (på den måste det vara tekaka, smör, lite majonäs, salladsblad, en speciell laxröra, ägg, lax, gurka, kan också va advokado, dill och citronskiva + lite rom)
  3. 3. Kycklingcurry mackan (jag vet inte helt vad som är inne i denna macka förutom en curry röra, sallad, gurka, tomat, kykling i ett vitt lite speciell baguett. Underbart god är den =)
Ja, de va lite om det ja. Nu ska jag ta och börja slå in lite julklappar så att dom också är bortgjorda. Ska skriva julklapps rim i år så jag måste fundera lite =)
Hojt!

4 kommentarer:

Elina sa...

Men häärreguu! Får ju en smärre sockershock av att bara läsa det här inlägget!! :D Jag som ständigt försöker bli av med mitt sockerberoende (med varierande resultat) ;) Iofs ska jag också baka. Årets lussebullar ska knådas och kramas och ätas i helgen. :D

Kram lilla skrutta!

Kiwi sa...

Haha, ja du minns väll våra bakdagar. Dom bruka inte precis va fri från socker. Vart både hyperaktiv och allmänt störig för alla runt om oss =)
Lussebullar...awwww.....dom som ä så goda. Jag gilla inte att göra lussebullar för dom bli så skruttans torra =( Det å pepparkakor ä typ de jag köper =)

Puss gumman =)

Anonym sa...

Jisses..skall du ha storbjudning?

Här har det bara bakas lussebröd de bruka räcka tillsammans med pepprisar.

Ha det gott!

Kiwi sa...

Nej då, ingen storbjudning utan jag bakar bara för jag tycker de är så fruktansvärt kul =) Ger bort en massa på jul bland annat till svärfar, farsan och så skicka jag nån kakburk till vännar ibland =) Men då är jag urdålig på lussebullar tyvärr, dom blir så torra =/// Alltid trevligt att du skriver =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...