fredag, december 19, 2008

Snö till jul?!?....

....jag börja verkligen fundera för det tinar lite väl fort här. Det ha nu vart +3 grader i 4 dar så snön ha krymt nalta. Vad som ha hänt av detta är att vi ha blåhalkigt lite överallt iställe. Jag skulle vilja ha lite kyla...typ -4 å så snö. Å de ä nu!!!!
Svärfar ha tagit fram min skoter i alla fall, de jag glad över. Ska ut å test köra den idag, jag vill bara vakna till lite först å allmänt fika innan min mage skriker hallsen av sig. Som ni förstår är lilla jag rätt så nyvaken. Jag sov några extra timmar idag på grund av att igår fick jag bara 2 timmars sömn. Jädra tandvärk som ska komma och gå som den själv tycker.

Fast med närmare eftertanke så blir det nog på Söndag jag kommer starta den, måste ha hjälp av Erik att dra igång den första gången.


Top -3 Julmat På Julbordet


  1. 1. Julskinka (kokt julskinka som är grillgerad med grovkorning senap, ägg, ströbröd och lite annat smått å gött =)

  2. 2. Lax (jag älska lax så den är väll en av de första sakerna jag hugger tag i, både gravad kallrökt)

  3. 3. Revbenspjäll (grisrevbenspjällerna jag gör ä så underbart gött, å va vore julbordet utan dom =)

Självfallet är det ju mycket annat jag också skulle vilja lägga på listan (rödbetsallad, små grisar, kalvsylta, leverpastej) men äre en top -3 så äre ju =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...