torsdag, december 11, 2008

Snö på jul de kommer att bli.....

Ja det verka som det ska bli snö i år på jul. Vi bruka sakna snön när det är jul, av någon underlig anledning bruka den komma några dagar efter jul. Men jag var ute stora delar av dagen idag för att skotta, mata fåglarna, tömt sump hinken, hämtat posten och elda och har därav märkt att utan snö lär vi knappast bli nu till julen =) Man får plumsa rätt mycke i snön när man ska gå dit vi tömmer matresterna. Sån tur är så börja det nu bli en fin stig dit så man klara sig någorlunda utan att bli dränkt i snö =)

Idag kom film kameran med posten, jag hoppas denna ska vara bra. Ska bli kul att få börja provfilma lite. Men jag såg det måste va rätt så ljust så man får bra bilder, men det ska nog funka.

Sitter nu å tar det lite lugnt medans jag smälter maten, potatisgratäng och älgkött som gjorts i ugn. Älgköttet ä så mört att det faller i bitar, gött nalta =) Julmusiken sjuder i högtalarna också, nu börja verkligen julekännslan komma. Satt igår å slog in dom sista julklapparna som jag ha hemma. Det kommer ett lass nu på Lördag och ett lass den 23:dje. Det är en hög att slå in när man slår in åt Mamma och Pappa också, dom slipper liksom göra sånt =)
Skrev rim på klapparna i år också, måste påstå att ibland ä man rätt uppfinnesrik när det gäller att dikta ihop ett rim.

Top-3 Bästa Julåtarna Med Lite Drag I, enligt Kiwi =)
  1. 1. En vit HD, Hosianna Davidsson - Kenneth & The Knutters (Jag ä ju en sån där som verkligen gilla musik som man kan sjunga med i och ha lite drag så jag inte somna. Gärna med humor också. Å denna kan man säga ha allt =)
  2. 2. Tomten kommer snart - Jerry Williams (De är ett bra drag på denna så man är alltid på topp, spelas alltid när jag gör julmat, städar eller dyligt)
  3. 3. Det är på Hjul som tomten kommer - Kenneth & The Knutters ( En skönt bra låt=)

Jag alltså kan göra denna lista så lång. Med tanka på att man ha liksom 20-30 cd skivor med julmusik. Men dessa ä dom bästa jullåtarna med lite drag i =)

Nä, nu ska jag ta och vika lite tvätt och fortsätta pyssla på lite här och där =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...