onsdag, december 17, 2008

Julens stress och bortskämda snorvalpar!

Prata med en vän idag som känner av justressen. Allt man ska hinna göra, allt man ska hinna köpa och ha inte råd att köpa det barnen önskar sig.

Lite så här gick våran konversation....

- Julstress, de måste vara ett bra begrepp för va jag känner nu!
- Va, gör du...inte fråns nu. Vart ha du vara hela december å November?? =) Säger Kiwi snällt.

- Nu börjar det! Hysterin, stressen, kraven, allt inför julen. Börjar få ovanligt mycket reklam i brevlådan. Eller ovanligt och ovanligt...det är ju vanligt för att vara snart 24 december.
"Köp fryst julskinka 69.90kr/kg.
Glöm inte sirap och grädde till julkolan.
Sill och potäter.
Sylta och köttbullar.
Ge bort en upplevelse i julklapp, som hittat endast 3995 inkl moms.
Unna ditt barn en ny mobil, xbox, playstation 3, mp3."

- Oh my good, ha du hunnit läsa allt detta ur några tidningar. Läser du ens dom?!?. Jag bränner dom så fort dom dimpar ned i brevlådan. De enda jag hinner kolla ä om det är någe nytt recept med som ser bra ut. Flämtar Kiwi ur sig!

- Läste i tidningen att dom va på stan med en pulsometer för att ta tempen på julstressen. Vad fan handlar det om?
"Jag jobbar alldeles för mycket, säger en dam, därför ligger min puls på 110, hihihi."

varav Kiwi flinar men säger inget =)
- Ja vaddådå? Har de brist på nyheter? Finns det inte något krig eller mord att skriva om idag?
Å så får man komentarer från vänner å bekanta. Va? köper du kläder och böcker till ungarna? Hatar du dem eller?

-Nej, säger Kiwis kompis härsket och med högt tonfall. Min son ska få en ny cykel, teve, dvd och ny mobil. Ja hans gamla börjar bli ute. Ja, mobilen alltså. Ja, den är ändå sex månader gammal nu. han måste ju känna sig inne med dom andra ungarna. Snart blir det väll att köpa en bil, skoter och ett liv till honom också.

Varan Kiwi asflabbar, dock tyckte kompisen inte de va så roande =)=)=)=)=)

- Så här går snacket och det står mig upp i halsen. Blablablablablaaaaaa. Skitsnack säger jag bara. Enda chansen att kunna ge bratsen allt de önskar sig är via prostutition. Fast jag är inte riktigt där än. Undrar just vad guben skulle tycka om det förresten. Hihi.

Varav Kiwi kliar sig i huvet och fråga om vi ska börja båda två.

Ja....samtalet slutat med att vi båda garvar och hon säger hon känner sig helt plötsligt lite lugnare. Det är bra man kan trösta och finna där för en vän än fast man inte säger mycke alls....sa ju knappt flaskhals juh =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...