måndag, november 03, 2008

Vinter å kyla...

Va skönt...nu börjar kylan och vintern verkligen komma. Dock saknar jag snön lite men jag får väll hålla ut lite till =) Man ska ju inte klaga, man ha ju liiiiiite snö på marken i alla fall. Just så man kan se en tillskymmelse av att de ha snöat, å de ä ju bra mycke bättre än helgrönt så här års.

Nu börja man fatta att julen ä faktiskt på väg, jag fått tidningar och kataloger som jag sitter och småtittar i. Hitta bra mycke roligt måste jag säga, mycke som man ska önska sig. Någe måste ju Fia lotta hitta att ge mig =) Bland annat hittar man varje år nya gardier. Jag köper liksom inte nya julgardiner varje år för jag skulle inte ha någonstans att sätta upp dom. Men de ä alltid några nya varje år som är skitsnygga. Kan dom bara inte ha snygga ett år å så skita i att göra gardiner några år så jag slipper se dom =) Inte för att jag ä egotrippad eller liknande =)=)=)=)


Nä men allvarligt talat...det ä faktiskt rätt svårt är man är Christmas alkoholik å vill liksom ba ha allt man ser. Jag skulle lätt behöva ett hus till jag skulle kunna få pynta. Jag ha tre jumbo kartonger är fyllda med julsaker, dock märker man att detso äldre man blir och desto fler jular man firar här så vet man liksom vart allt ska. Man kan säga att allt liksom börja falla på plats och köper man en sak så finns det alltid plats för den, om den nu inte är 2*3 meter stor vill säga...

Annars ha denna helg vart lugn och skön än fast man vart förkyld som faan, Erik är ju nu också drabbad...buhu.....å så blir han drabbad precis när han ska jobba. Kan liksom inte komma tidigare...nääää......för de vore ju dumt. Men han blir väll frisk lagomt till nästa förkylningen lilla jag drar på mig =)

Nä, nu ska jag ta och göra lite nytta här hemma. Det är lätt att det blir mycke dravvel överallt när man kommer hem från stornäs =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...