söndag, november 30, 2008

1:a Advent....

Jaha, så nu är det 1:a advent. Det känns faktiskt rätt skönt, nu vet man att julen börja närma sig med stormsteg. Idag ha man lite pyzzel å bök framför sig som ska göras så man känner lite lugn inför julen.

Jag har avklarat alla julklappar, väntar bara på att avierna ska dyka upp i brevlådan. Idag börjar jag slå in lite julklappar. Ska nämligen slå in allt det som ska öppnas från den 1:a December till den 24:e, med andra ord typ en allmenacka. Jag och Erik göre en typ av almenacka varje år, rätt coolt =)
Hoppas jag ska hinna slå in alla dom nu idag, för imorrn är det fortsatt bak så kakorna blir klar. Sista veckan med bakning för veckan efter ska revbenspjällen göras. Vi va nu i helgen och köpte 15kg revbenspjäll som ska göras...bruka ta naaaaaaalta tid men satan så god dom bruka bli =)Jag gör dom på mitt lilla egna sätt, folk bruka ibland höjja ögonbrynen och fråga "Varför?!?" men jag vet att det sättet jag gör dom på blir dom så fruktansvärt saftiga att dom smälter i munnen, till och med älg revbenen som annars bruka kunna bli lite torra.

Idag äre dessutom plusgrader ute och snöar så de rasar en hög från takerna. Måste skotta av bron för just nu äre en sån stor fall så man få liksom gå extra trappor att gå upp men så också ned för att ta sig in, men de ska bort idag, Erik ska få ta tag med armmusklerna han ha och skotteli skotta lite =)

Dagens Top-3 kommer lite senare ikväll. Har fler bilder som ska läggas ut så det kommer bli några fler inlägg idag.

Nu ska jag fika sedan ut å pyzzla.....

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...