måndag, november 24, 2008

Storm & Snö!


I natt stormade det som bara den. Det knaka verkligen i varje del av huset och stosen uppe på skorstenen sa både "Bang-Boom-Brak" så man va smått rädd att den skulle komma ned bara så där. Men kollade ut i morse och den sitter kvar där uppe..*phju*....

Å drivor ha vi fått, både här å där. Jag tänkte nu idag skulle jag ut å skotta av bron så man liksom tog sig fram men den är avblåst, sicken en tur =) Fina vallar är det dock runt bron men på är helt avblåst. Se rätt tjusigt ut om jag få säga det själv. Men nere vid ingången till källaren...jaaa......där vare fina vallar vill jag påstå. Skotta bort dom, göra upp eld i pannan och ge fåglarna mat är då gjorda så nu klara vi oss en stund till =)

Någe jag satt å diskutera med Fie igår va att va konstigt det är att varje år blir det kaos. Alla vet att snön är på väg, det är liksom vinter så man ska vänta sig vad som hellst. Vi här uppe byter däckerna tidigt och liksom fixar å donar så allt ä klart till NÄR snö kommer. Men neråt i södra sverige så är det precis som att man blundar för vad som komma skall. Kan man bara inte konstatera att nu är det vinter och nu kommer snön så de ä dags att göra klart allt. Å ä det storm varför i allsin dar far man ut...jag mena haaaallllåååååååå. Många ä så korkade så än om med skulle vara värsta gift utsläppet å ALLA uppmanas att verkligen stanna inne skulle det ändå va 10 % som skulle gå ut å sätta sig på gården å sticka sockar, sörpla kaffe "för sånt händer ju aldrig mig utan bara alla andra". Jaja, tur man själv ha mer bakom pannbenet.

Hörde att flyg vart inställda och att de ä allmänt kaos neråt, tycker synd om dom som inte liksom kommer hem utan ä fast överallt. Men det ska ju hända nån å denna gången vare du. Detta tillhör våran sköna vinter tid det =) Sommaren äre bränder eller översvämningar och på vintern äre snöstormar och allmänt halka. Ska va tur vi inte ha jätte jordskred och tornados.....vi ä ändå lyckligt låttade.


Hojt!

3 kommentarer:

Elina sa...

Ojoj, vad vackert det låter!
Här nere är det iofs också rätt vackert just nu. Massa snö. =)

Kul att du fått tillbaks din gamla bloggdesign! Den är ju verkligen snyggast med hästlängder. :)

Kram!

Elina sa...

Nu har jag kollat. 30 cm snö på 2-3 dagar har vi visst fått. :)

Kiwi sa...

Nä men gött, låter som Kiwi skulle trivas där nere =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...