lördag, november 01, 2008

Hemma igen =)

Nu ha man kommit hem igen efter en semester vecka i stornäs med Erik och våra fina små söta katter Tippex och Myst. Vi kom dit förra veckan på lördagen, de va rätt skönt att slå ned arslet i soffan och glo lite på tv efter man packat upp. Tippex kände sig som hemma som vanligt, käkade lite sedan hoppa hon till sängen och kura ihop sig. Men Myst å andra sigdan kände sig lite illa till mods efterssom utanför huset fanns det två stycken stora pudlar som mer eller mindre ville komma genom dörren för att säga hej =) Men efter två dar börja hon känna sig som vanlig också. Söndagen så va vi hos Mor & Far och jag gjorde käk och så samlades vi alla syskon med barn för att käka. Dela ut några presenter och drog lott om vem vi skulle ge julklapp till nu på jul. Jag fick en bra person som ä lätt å ge =)


Måndag hemma i stornäs och ba ha det lungt, så Tisdag gick vi på samhället "Storuman" för att handla lite smått å gött. Å så om hos min bror och planera lite bröllop och kolla på allt dom byggt om. De va riktigt fint allt dom liksom gjort, det va kul å se.

Sedan...ja....sedan vart jag sjuk...Onsdagen kunde jag inte prata alls, Torsdag mega förkyld men jag hade lite röst i alla fall. Va och kolla lite på laijsock, å va man fick minnesbilder sedan förut när man gick typ 7:an =)

Annars så nu for vi hem igår men jag orka inte skriva så jag skriver lite nu.
Lite förvånad vart men då när man ser att det ligger lite snö på marken här, de gjorde det inte hemma i Nysele utan där vare mer liksom bara frost. Men men....de ä skönt att se det börja komma lite snö för Kiwi är så jul sugen och snö sugen så hela kroppen skriker =)
Har dåligt med kort från semester för lilla Kiwi lämnade hjärnan hemma i Björna så jag glömde att ta bilder...men nån enstaka fick jag på slutet i alla fall =)
















Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...