tisdag, november 25, 2008

Bakat lite...

Har bakat lite idag så jag tänkte jag skulle lägga ut lite fina bilder på vad jag ha bakat. Idag va jag på så bra humör och det bruka ta ut sig på kakorna och även denna gång gick det. Barn kakorna vart så fruktansvärt god så jag om jag velat hade jag kunnat stå och bara pula munnen full för de ä sä gött =)



När Kiwi bakar tar hon upp hela jäddra rummet vilket innebär att ingen annan kan va i köket för allt är upptaget. Men gör man så många olika sorters kakor i så stora mängder som jag gör så behöver man verkligen all platts man kan få.
Esters Havrekakor
(Dessa är inte större än knäck men ruggigt goda, dock småsvår att göra första gången
tills man kom på hur man ska göra)
Barnens Favoritkakor
(mina brors barn vet jag älska dessa kakor, men också Fie å Erik =)

Chokladrutor
(ståendes i kylen för den smälter rätt fort)



Likör Toppar
(Jag gör dom med apelsin likör men se till att ha gul eller orange likör
så man inte ha en blå likör som jag hade första gången =)

Hojt!

4 kommentarer:

Elina sa...

Du, dom där barnens favoritkakor såg ju hur goda som helst ut! Skulle kunna trycka i mig kalasmånga, skulle jag kunna tänka mig! :)

Kiwi sa...

Mmmm....å dom ä sååååååå goda också =) Dom är så där att dom smälter i munnen =)

Yoru sa...

Tjolahej! Småkakor är nästan alltid försvinnande goda... ^^


Men vad har du/ni för recept till Esters Havrekakor...? jag kan inte hitta nåt bra recept nånstans... D:

Kiwi sa...

Oj, ja Esters småkakor dom är inte dumma dom. Jag kan kolla upp receptet för jag har det nere i köket. Har du någon mail jag kan skicka det till ???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...