fredag, november 11, 2011

Ute å gått med vovven....

 Igår vare strålande solsken med nån plus grad ute så jag och vovven bestämde oss för att gå lite efter vägen.
Det som är så konstigt är juh att man ha åkt på denna väg så många gånger nu men ändå blir det en helt annan väg när man är ute och går på den. Man hinner liksom se alla små detaljer och saker på sidan om vägen som annars bara swoshar förbi.


Kändes nästan som det var vår igår, vatten strömmade ur trummorna. Fåglarna kvittrade, en älg sprang förbi oss, det ser gröt och fint ut lite överallt. Skulle nästan kunna säga att det är vår...men...var jag i vinter ide då för jag ha missat vintern. Jag vill inte ha så där jätte jätte kallt men jag skulle bli väldans glad om man fick nån...SNÖÖÖÖÖÖ....
Har så svårt att få in den juliga känslan när man inte ha snö, det liksom bryter traditionen och det är liksom inte riktigt rätt...nä...de ä fel!
Vi hade juh en jul här med grön backen, ingen snö kommit alls och det bara kändes så fel. Hoppas att innan julen kommer så får vi lite snö i alla fall...mena...det är väll inte för mycket begärt av dom där väder gudarna =)




Vovven va nöjd att få va ute och gå lite, hon hade väll en miljon dofter att snoka in. Men hur kommer det sig att i nedförsbackar drar hon men uppförsbackar ä hon snäll som en ängel...*suck*...






Nyfiken liten skit, allt som rör sig är kul att se. Dock fick jag inte kort på äglen...man kan säga att både han och jag frös fast ett tag =)










Hunden är juh som sagt tokig i vatten så här försöker hon äta upp vågorna som blir =)






Bra hon ha respekt för vatten, men hon kan ändå sträcka sig så pass mycket att snytan är under vatten och ut kommer "mwoff, burbel, muller, snort, fräs, fnys" Låter så fränt när hon skäller under vatten =)




Å jaaaa, jag vet vad det är men lite skrämmande ser den helt klart ut. Klar skrämmande på natten och man se den där ute i skogen....burr...



Detta är det som är kvar av den gamla el stationen, själva backen hette förut kraft stations backen och här stod en lite större ...antar ett hus av någe slag. Allt är som sagt borta utom just den här, vet inte om den använda vattnet som rinner här för att göra el eller vad det riktigt va men gammal är den =)

Nä, nu dags att ta itu med lite saker här hemma och sen ut å gå en sväng till med vovven men denna gång ska vi upp till spökhuset =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...