tisdag, november 22, 2011

Julpyssel...

Nu börja man räkna ned till första advent och till jul. Här hemma har jag precis fått upp all juldekoration inomhus och så alla julgardiner. Man får en helt annan stämning inomhus och inombords också. Jag blir både gladare och allmänt trevligare att vara runt så ska ni besöka mig så gör det nu ;)


Vi har hunnit köpa några få julklappar men i helgen bär det av till Sundsvall för lite julklapps jagning till resten av gänget. Blir en hög med olika affärer som man ska besöka. Man kommer väl få armbåga fram sig eftersom det är lönehelg men det skiter jag i. Istället för att beställa på nätet detta år så blir det att fara till affärer å handla. Känns lite bättre när man kan hålla i sakerna man ska ge bort.


Suttit å kollat på vad alla önska sig å funderat va tusan man ska kunna hitta på till alla. Det är juh inte så att alla önska sig en hel affär utan det är liksom lite tamt på önskningar. Den enda som jag älska att få önskelista från är Marre, äre nån som vet vad hon vill ha och behöver så äre hon. Så härligt att inte helt behöva tänka utan man har liksom en miljon saker att välja på...någe ska man faan hitta då =) 
Årets stora önskelista som skickas ut till vi vuxna är utskriva och skickade, dom vart rätt snygg tycker jag....





Två bra historier som jag skrev inuti foldern va dessa....



En man bärs in på akuten med benbrott, blåslagen o en golfklubba virad runt halsen.
- Vad har hänt? frågade läkaren.
- Jag spelade en runda golf med min fru när hon slog ut bollen i en kohage. Vi gick dit och letade... och då såg jag att en av korna hade nått vitt där bak. Jag gick dit och lyfte på svansen och där satt mycket riktigt en golfboll med min frus initialer på. Jag höll upp kosvansen och ropade till min fru:
- Den här ser ut som din,..sen minns jag inget mer...


och....

Nu kära vännen, skall du få höra. 
Vad man med en hårfön kan göra. 
Sätt den för muffen och brumelibrus, 
så har du fått dig en fladdermus!


Min humor är inte riktigt rumsren men va tusan skulle det va för kul, mycket roligare att ha en liten udda humor =)

Idag ha det blivit att hålla på med lite blandade saker, juldekorationen  som ska upp runt fönstret är äntligen klar å dags att hängas upp. Eller ja, den är nu uppe...klarade det själv. Faaan, jag ä ba bäst på komma på lösningar. Svårt att få upp en sak som är så pass stor, inte precis så jag når runt den men vet du vad...jag löste det på Kiwi vis ;)



Fick upp den och den ser rätt bra ut, men jags er en sak jag ska finessa till nästa år. Den se lite....tam ut med bara en fusk granris runt. Tänkte jag ska nog köra med den dubbla så den liksom får en fylligare look. Å...strunta i fönstret, den ser konstig ut eftersom vi inte bytt det än =)



Vovven spejjar i dimman ute....




Svårt att se på bilden men jag har en juldekoration runt hund gården som ska tändas så fort jag köpt en lång skarvsladd. Så efter helgen kan man se den bättre =)



Tror det är lite dimma idag va, men lite mysigt samtidigt =)




..*humf*...de här är väll de närmaste till snö jag kommer i år =)

Nä, nu tusan ska jag ta och kolla igenom vad som ska bakas i år och göra en handlings lista.

Hojt!

1 kommentar:

MarremuP sa...

Det är bara för att jag börjar göra min önskelista i april ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...