söndag, november 27, 2011

Julkakor för i år....

(gammal bild)


Ja, nu är listan bestämd om vilka kakor som ska bakas i år. Vissa återkommer som varje år men många är utbytta. Satt å diskutera med en kompis en dag om julkakor och funderade vad är rikta julkakor??? Mena, vad förknippar du med julkakor?!? Man ha nämligen alltid några kakor som alltid förknippas med julen, våra åsikter gick brett isär men en kaka kunde vi enas om...pepparkaka. Sen vare som sagt skilda åsikter men jag ha vissa kakor som jag tycker är julkakor. Å sedan dom andra kakorna jag gör är för att jag vill även varje år testa nya saker att ha på kakfatet. Men här kommer min lista....

  • Kokosflarn med nougat fyllning
  • Konjaks bollar
  • Gamla cafe smörbullar
  • Kanel cookies
  • Nötbräck
  • Beskvier
  • Barnens kakor
  • Cookies
  • Drömmar
  • Modifierade chockladrutor
  • Nana Imo Bars
  • Havreflarn
  • Polka cookies
  • Ischoklad med nougat
  • Knäck med polkagrisar
Det är dom som är tänkte att bakas i alla fall, ibland skippar man nån å gör nån annan istället men jag tror det blir en bra blandning =)

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Harregu vilken nommig lista! Inte illa du! Hörrö, jag försöker ringa dig imorgon, börjar jobba kl 12.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...