onsdag, november 09, 2011

Härlig höst dag...


 Det va en riktigt fin och härlig höst/vinter dag ute igår. Va ute lite med Iza så hon skulle få kuta av sig lite. Är det höst eller är det vinter?? Jag vill liksom säga höst eftersom det inte snöat ute, men samtidigt är vi i November så vintern ha väll börjat med eller utan snö och kyla...eller hur är det !?!?!?


Vaknade här en morgon och upptäckte på hund staketet sitter två stycken rovfåglar. En jätte jävla rovfågel som jag aldrig han få kort på men den lilla fick jag ett suddigt men dock kort på. Jag fundera om det skulle kunna vara en duvhök, men undra om den större va en duvhök också. För alltså...det såg faan ut som en örn, ha ni sett en örn på nära håll vet nu hur jävla stor den är å denna....ja den va inte långt ifrån. Den andra va över dubbel så stor, den va grosse men ungefär samma täckning. Skulle va kul å veta vare är för rovfåglar som flockas runt mitt fågelholk.




Inne låg en hund å sov som en stock, eller ja....hon va vaken men brydde sig inte =)


Kissen va dock vaken och satt å spejja på fågeln, hacka tänder som hon bruka göra...fågel som fågel va =)




Ställningen borta från huset, väggen är juh som klar utom runt fönstret. Men det får vi fixa till våren....blir många fönster att köpa nu nästa år...*ybersuck*.... 





Busig vovve följer vart än bollen far =) 



Staketet kom upp nu i söndags med hjälp av svärfar å fie. Inte helt klart för vi måste göra en överliggare som man kan sätta överdelen av stängslet i. Å sen äre juh typ 100 saker till =)



Fick en mycket fin kväll igår med många olika skepnader och ljus på himelen....sagolikt!





Nä nu faan får det komma lite snö, jag känner mig orolig...jag vill inte komma in i juletider utan snö...IGEN! Man ska ha snö på jul och runt jul, det borde faan finnas en lag om det. Man får inte samma julkänsla annars. Jag bruka juh börja beställa julklappar nu om en vecka men jag ha inte en kollat på va tusan man ska köpa och beställa....jag ha inte kolla någe. Börja känna lite panik nu....dags att göra nån nytta och kolla igenom kataloger och Internet efter ledtrådar.


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...