tisdag, november 22, 2011

Äre så här det ska vara !?!

 Vi är inne i November å solen skiner för fulla muggar. Vist vi får lite frost på marken men inte tusan vara den där allt för länge. Vi fick juh snö nu i helgen men det va inte många timmar den låg där fråns regnet kom och tog den bort....
Kollade på bilder jag tog förra året vid denna tid och vi hade rätt stora fina snödrivor då...*cryyyyy*...
Så det är alltså så här det ska vara nu bara för att ozonlagret är tunnare och vi är smarta nog å förstöra den världen vi lever i. Känns inte riktigt rätt tycker jag,  måste ha ett allvarligt snack med vädergudarna om att kanske kunna skaka rumpa lite så snön kommer....mena....kan väll inte vara så svårt va!?!
Just snyggt, ser bilden framför mig hur man står på knä framför vädergudarna och utbrister...


" SKAKA RUMPAN STUMPAN!! "


Undra hur många blixtar man skulle ha som jaga en i hälsenerna ;)




Mja, det må stå för allt jag tror på men lite skönt äre ute ändå. Man ska vara ute och röra på sig säger dom som vet och jag håller med för man blir mycket piggare. Men ibland....ibland.....*suck*....man blir less att bara gå här å där. Man vill ha ett syfte som man går ut i skogen och plocka kottar, jag kan juh inte komma hemdragandes med kottar varje dag. Fördelen är att skogen är stor så man behöver inte gå samma stig varje dag =)




Vissa dagar få Iza va helt lös när jag är ute, hon rör sig mera så å jag slipper...drrraaaaaaaaag, ryck, slit....draaaaaaa.... I fredags drog hon omkull mig så häftigt att jag slog två volter framåt. Faan, man kunde ha brutit nacken. Fick inte ett enda blåmärke eller ett skrubbsår så jag överlever ett tag till =)




Är detta all snö vi ska få???....frost på altan...mm...vajjert!!!



Snacka om skilda åsikter..." nä men jag vill ha grönt å skönt på min sida"...." skiter väll jag i, jag ska ha frost och kyla"...ni ser att det är gräs va ;)




Tacken för att man bygger om så fint, fåglarna river ut all isolering för att stoppa sina bon med ... *ybersuck* .... Fundera på att rulla ut en isolerings säck så får dom noppa där istället. Aja, dom ska juh leva dom små också....


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...