torsdag, juli 30, 2009

Ombygge...

... i vardagsrummet. Ha nu mer eller mindre flyttat bort alla saker ur vardagsrummet och tills vidare kommer vardagsrummet vara nere i gästrummet. Det enda som är kvar är tomma hyllor som ska täckas och soffa som pappa ska ta med sig hem till Nysele för vi ska inte ha den. Det blir en hemma bygd soffa och två fotöljer...
Satt igår och kollade å såg att det blir rätt mycke nytt i vardagsrummet, det är verkligen ut med det gamla och in med det nya. Det som blir nytt är fönster, dörr, tv, soffa, fotöljer, glasvägg, blompelare, blommor, fönsterlampor. vägglampor, golv. Ja det enda som lixom kommer va använt i vardagsrummet är typ bokhyllorna, en golvlampa, vardagsrumsbordet och tv-spels konsollerna...thats like it!!! Men det ska bli kul, ska bli spännande att byta bort dom välldigt söndriga fönsterna och få slå upp en vägg i mitten så det blir ett allrum och ett tv-rum....längtar =) Skulle få fönsterna och dörren nu sista veckan i augusti eller första veckan i September. Det vart lite längre tid på dom för dörren va inte hemma just nu, faan....det hela gick på 10,900kr. Kanske inte så dyrt tycker många men det svider ändå...ursh... man få tänka på att det är en engångskostnad för den väggen i alla fall =)
Dörröppningen blir ett valv, fönstret ni ser kommer bli smalare men annars samma storlek. Å så ska det flyttas till mitt i väggen.
Panarama fönstret försvinner och in kommer från höger en altandörr, ett fast fönster å så en vägg. Väggen kommer nästan mitt i fönstret.Så skönt det kommer att bli att vattenskaderna kommer att fösvinna, ä inte så överförtjust i dom =/Vattenskaderna ovanför fönstret försvinner ju också tack å lov. Vill påstå det ha regnet in ett bra tag och gubben som bodde här före ha int gjort ett skit så det ska bli "kul" att se hur mycke skador det är bakom. I sådan läget är det ju inte kul men man är ändå nyfiken och lite lättnad att snart ä dom ett minne blott. Men inte än på några månader, det är mycket runt om som ska göras först =) Det fönstret blir igenbommad, och elementet pluggad. Måste riva upp golvet så vi hitta rörerna också.....vilket jobb vi ha satt oss i =)
Mina terassbegonior är på väg upp, bättre sent än aldrig va =)
Jaaaoooo, detta ä en blomma men vad vet jag int =)
Min enda Daliah som lever =)
Froggbert lever och frodas =)
Detta ska vi ta hand om helgen efter mamma och pappa vart här..... Syns kanske inte så bra på bild men till höger se ni högre gräs va?!? Under det ligger stubbar, rötter, förhöjningar och tjaffs. Erik ska hjula hem en traktor från företaget som ha skopa så ska vi jämna till detta åbäke.....kan ju faan inte klippa gräsmattan där...buuuuu.......Mina kycklingwraps.....mmmm....så santans goda =) Jag ha börjat göra lite olika typer av wraps, jag ha i taccofärs, lax, kött och sedan bara lite olika grönsaker men samma stuk. Jag älska det, Erik älska det, mina förläldrar älska det...ja.....dom ä älskvärda =)
Passar bra i matdosa, man äter bara en för sen ä man så mätt så...urk...men gött =)

Hojt!

1 kommentar:

Tina sa...

Ja ni har lite jobb att pyssla med ser jag, men de blir säkert bra när det bli klart...börjar man riva så blir det bara mer jobb, fast när man är i behov så behövs det ju. o smakar det så kostar kalaset ;)
Ha det gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...