söndag, juli 26, 2009

Hemma igen ...

... efter 2 semester veckor i både sommarstugan och hemma i Nysele är vi nu äntligen tillbax. Eller, jaaaooo ... vi va tillbax igår men vi hade inget internet då. Blixten tog juh det så vi fick instalera ett nytt å det smått bråka men nu funkare =)
Har idag hållit på med att flytta saker ned till gästrummet efterssom vi ska tömma hela vardagsrummet. Det ska helrenoveras från topp till tå, med både nya tapeter, ny vägg, 3 nya fönster, balkongdörr, nytt golv, flyttade element och en hel hög mer.
Det va vart lite jobb med bröllopet men det sparar jag till ett annat inlägg. Kan nog bli ett antal här nu med massa bilder, lägger ut det jag ha å så väntar jag på dom rullarna jag skicka in ska bli klara. Vi hade ju verkligen tur med vädret den första veckan, de va rätt skönt och satt mycket på altan. Men vi han ba dit så hade man tre ungar fastklistrade på en =) Så tv-spel och film va räddningen =) Tyckte bara lite synd om myst för hon han inte ens in i huset innen barn kom fram och hon fick panik. Så Lördagen fick jag putta ut dom så katterna skulle få liten lugn stund.
- Faster bara shas, tjooo, scream, tjoo, gå ut =)
Dag 3 i stornäs vart det en lugn dag till. Vi hade juh faktiskt semester och vi tänkte göra det mesta av situationen. Man ville bara ta det lungt och sitta, spela, lösa korsord och äta...knappt man gick på dass. Så lat man bara kunde vara, för man viste att när bröllops bestyret skulle starta så vare ju rätt bra om man liksom va utvilad.

Katterna kom fram på kvällen när alla gått å nannat så inga barn hördes. Men både Tippex och Myst kunde komma fram om Karro va där, hon kuta juh inte runt runt och ha en röst med decibell HÖÖÖÖG utan mer...mänskligt gammal =)Karro va väll kanske inte så hyper glad att måsta va med på kort men jag tänkte faan få med henne på bild. Jag kan konsten att glömma bort kameran eller bara helt enkelt få en och samma person på korten så man ha som inga nya men nu tusan ha jag det =) Allt som allt fick jag ihop 200 digital kort och 230 vanliga kort som är snart skickade på framkallning. Även jag fick vara med på bild, det är inte så ofta jag är med så ett eller två kort kan jag bjussa på. Jag ler juh och har ingen tunga ut så man kan nästan påstå jag ser mänsklig ut =)Kan hända hon inte se så glad ut men inners inne ler hon...eller...hur vare nu ;) Oooo, å så se man PS2 och Wii med på bild. Vi kom rustade för oväder =)Tippex va gosigare än bara den och busig som en kattunge. Karro leker med henne och det verkar uppskattas. Så här mycke uppmärksamhet har hon inte fått på länge så hon riktigt njööööt av det hela ;)
Detta va sopm del 1 på alla kort och inlägg, kommer fler =) Få se hur många jag hinner just idag för jag ska fortsätta flytta ned möblerna....
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...