fredag, juli 03, 2009

Kyla kom in...

.... å kallare vart det helt klart. Jag hade långbyxor idag när vi gick på stan och det va skönt för i butiikerna vare ju varmt men kom man ut vart det kallt som faan. Blåste sånna där isiga vindar man känner på vintern så det ibland isar i ryggen.
Våra träd vart då inte lessen för att kyla kom in smygandes, nej då. Men dom skulle nog behöva några liter vatten i varje rot system. Dom hade önskat regn nu i veckan när det åska som bara den men vad var det som kom?!?.... jo HAGEL!! Stora feta hagel korn kom så det smattra som faan på taket. Jga gick ut för att känna å faan det gjorde ont, fick ett antal på axeln och armen och de va absolut inte skönt =/ Skönt sönder fler rabarber blad så det vart hål i dom. Det varade inte länge å tur va väll det. Ja vädergudarna verka ha skickat fel moln till oss. Jag bad om regn fick hagel. Med andra ord så regna det på antarktis...*aj då*

Som man ser på dessa blad på några av våra fina träd så är dom röda, bruna och gula. Typ som det bruka va i oktober, dom skulle verkligen behöva regn. Jag våga som inte klippa gräset heller för jag ser att det börja bildas massa bruna fläckar i gräsmattan. En klippning då skulle lätt kunna förstöra mycke =(
Mina stora stackars träd, skulle haft en basäng bara för er så ni fick lite vatten =/
Mmmmm, jag gjorde spagetti och köttfärsås igår. Mumma så gött, köttfärsåsen hade både morötter, bacon, köttfärs, lök, champinjoner, krossade tomater....muuuuuums =)
Det är ju som sagt bröllop snart så vi va istan idag och köpte lite saker. Jag behöve bland annat färgpatroner och papper för att skriva ut häfterna som kommer ligga vid borden. Personligt till alla... =) Men också så va vi på apoteket och köpte Baja Päron, en likör som är så fruktansvärt mumsig. Linda ska ha den, den fanns inte där hon beställde spriten för bröllopet.
Och så lite för mig också, typ detta linne som va såååå himla skönt =) Å så ska jag ha en svart byxkjol så jag hoppas att det ä inte alllldeles för varmt för då kommer lilla Kiwi dö av värmeslag =) Va ock köpte ett par skor också...*host*... men dom tar jag inte kort på fråns själva bröllopet så inte Linda kan slå mig i huvudet och säga "Men va faan ha du på dig" =)=)
Tyckte att linnet va så fint efterssom det ha som en vit blus fastsydd i den...lite så där fusk men jag tycket den va fin =) Sen att jag ha smak som ett arsel de va en annan sak, nån måste juh ha det också =) men alltså, va less jag bli att gå och köpa kläder. Dom första fem butikerna jag gick i va största storleken M eller L och var det en L fick jag fom inte över brösten =/ Men S och XS fanns det typ 85 % av =/ Dumma knasiga affärer ska få en klackspark i arslet av mig nån dag, tacka vet jag kataloger utan trängsel och det finns alltid någe i ens storlek.
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...