måndag, juni 29, 2009

Det roliga över....


....ja, storumandagarna i all fall över för detta år =)

Hett som faan ha det vart i helgen, man har suttit på altan och tyckt det vart svettigt än fast man inte rört sig en meter. Lite knort och mygg men inte så farligt, man är van det bruka va mycke direkt man kommer hem till Nysele men dom verka dött av värmeslag =) Men istället är jag rädd för bremsen, börja tro dom går på anabolas för man fick en känsla dom va lika stor som fåglarna ;)

Sovrummet var ungefär 10 grader varmare än utomhus tempen...eller nere i köket temperaturen. Sov typ inget alls på fredag kväll, jag inte van värme när man ska sova så de va som mer eller mindre kört. Men Erik sov, han till och med tyckte det va kallt där ett tag (tro han hade feber =) Så på lördagsmorgon steg jag upp 06,30...*host*...när tusan bruka jag stoga upp så tidigt. Jag steg till och med upp före min kära far. Han kom halvsovandes ut från sovrummet när jag kom nedför trappen =) De ä en syn man inte få se ofta =) Satt vid matbordet och fika en macka så se man Tina och Erling fara på en rask promenad, men orka, Jag ä liksom nog så glad jag tog mig upp från sängen =)
På fredagen när vi kom satt vi på altan och hade det skönt med en bit melon. Kall melon en varm sommarkväll är så gött.

Mamma nöjd över sin försenad morsdags present, två böcker =) Det är liksom ett vinnande konsept, ge henne nån bok så är hon nöjd. Dock så ska man hellst köpa dom som kommit ut för typ en månad sedan så man är gaaaanska säker på att hon inte köpt dom. Morsan ha ju en hööööög med böcker så att inte köpa nån som hon redan har är nästan en hel omöjlighet =)
Väderstationen är ute på den stubben, ganska fränt för du kan läsa in det hela inne i köket. Fiffigt värre du..... =)Självfallet måste ju oskar va med på en bild, han är ju ett djur så i Kiwi´s kamera är han ett måste =)Om...*host*....Kiwi skulle sluta pilla på mammas blommor så kanske dom skulle sluta tappa sina blommor. Jag skyller på att blomman va snart död...*host*.... Men den pryder fint räcket och vart en fin bild...va ju det jag hade tänkt hela tiden juh...um...eller =)
Sitter på Cafeét och har den årliga mackan klockan 12.00 med lite släkt och familj. Men förut hade dom det bättre för då vare långbord. Vilket va en ömöjlighet just nu =/ Men vid bordet jag satt var vi... Inger, um...en kompis till Marre, Marre, Maja, Fabian, Karro och Erik. Längst ned är Linda och Henrik.En bättre bild på Karro, inte bara bakifrån =) Å sedan Erik plus Linda. Sedan bordet där bak ser man mamma och pappa.Henrik och LindaFabian och MajaBusfröet TovaMariann " Marre the Cool" Viklund =)Gull-Britt, Daniel och Daniels kompis.Irenie, Linus och Gösta.
(undra om han hitta några pengar i sin plånbok? =))Bg och Gull-Britt
(systrar)Mamma, Erling och...Tovas rygg =)
(um, ljust inne eller bakfull?!? =)

Pappa, Lars och Tina.
(inte ofta jag får kort på Tina men nu tusan ha jag ett =)
Var och badade på lördagen också, det va så varmt i luften så jag kände jag bara måste få bada alltså. Skiter i hur kallt det är men jag vart förvånad när jag kom till Myrträsk. Vattnet var ljummet och skönt...inte alls kallt. Det kändes verkligen att nu tusan ä sommaren här och det är dags för badkrukan att bada....MYCKE!!! =) Ska se till att få bada nu i helgen här hemma också, ungefär hos svärmor finns en bra badplatts vi bruka fara till.
Men för att sammanfatta helgen så var det välldigt kul, man fick träffa många kända ansikten. Lite för varmt men skönt i vattnet, köpte rökt fläskm tunnbröd, plast påsar, cola, plånbok, filmer, korv å lite annat smått å gött =) Ska upp nu igen om två veckor men då far vi till sommarstugan i stornäs en vecka å sedan byter vi och morsan/farsan platts. För då far dom till sommarstugan så far vi till Nysele. Vi byter liksom plats för mamma och pappa ska sova i stornäs under bröllopet och vi kan inte ha katterna och hunden under ett å samma tak när man inte kan kapa av. Mina små änglar ha inte förstått att oskar ä en snäll lurvig sak utan....ja....han ä farlig =) Men jag tro allt ska ba gå bra...
Nä, nu ska jag ta och räkna ut hur mycket jag behöver att linda ska köpa för bröllopet. Jag ska nämligen fixa förätten så jag måste räkna lite.
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...