torsdag, juni 25, 2009

Blomsternas dag....

Det ha vart hett idag också men inte lika varmt som igår. Vi fick nämligen nån liten kall pust som kom insvepandes ..... skööööönt ....... Medans man höll på hänga tvätten kände man hur en svag bris från vattnet kom och kropps temperaturen sjönk irekt. Men gick man på en sida där det inte va nån bris vart det hett som faan, snacka om att man lätt skulle kunna grilla sig =/

Mystan är som vanlig en vanlig fotomodell när man grabbar tag i kameran. Här mycket gosig och något busig =)
Prata med både pappa och mamma idag, tänkte jag skulle få någon att sätta in mygg nätet så att inte jag och Erik ska stekas uppe i sovrummet nu på fredag. Min snälla söta pappa ska sätta in det och öppna korsdrag så man kanske ska ha en chans att sova utans att kokas där uppe. Jag som sovit där några år vet att sommaren där uppe kan lätt vara 10-15 grader varmare än ute...än nere....ja än vart faan du går =)
Mina blommor i de 4 blå krukorna verka leva och växa rätt bra...till och med fröerna i den bakre krukan verka komma upp, ska bli kul att se var det blir.
Igår kväll tog jag ett kort på mina penseér som är vid köksfönstret, självklart håller Myst koll på mig för att se vad jag gör och vart jag är på väg =) Dessa Penseér är dessutom dubbelt så långa som dom andra...dom växer både på bredden och höjden....nice =)
Nattligt kort på mitt blombord, det växer och knakar här också. Inte bordet dock men alla växer ovanpå....
Jag är impad hur dom växer...så stora, så breda, så mycke blommor....dom verka leva välldigt bra i mina fönster krukor.Mina Liljor är också på väg upp....det tar längre tid för dom men det kan nog bero på att jag misshandlat dom en stund =) Jag har många gröna växter men inte så många gröna fingrar tyvärr =)Äntligen kom min hängare upp, å blomman trivs bra. Jag satte en här men det ser nästan ut som jag satt tre, dom växer bättre än någonsin. Måste va tack vare värmen, bra att det är nån/någe som gilla värmen i alla fall =)Mina jordgubbsplantor och rabarber vill också ha vatten. I en dag i denna värme så krävs det bra mycket vatten. Man får ju inte torka ut dom små stackarna. Jag hoppas dom ska gilla mina fina låda och växa sig starka och stora så jag kan få fina stora jordgubbar =)Med prat om jordgubbar, en av mina plantor håller på få tre jordgubbar. Jag hoppas att dom ska vara smarriga =) Hoppas dom ska vara kvar när jag kommer hem från Storumandagarna...att inte en FIE ha käkat upp dom...grrrrrrr.....

Dörren är lite dekorerad också, 2 blommor och ett träd som skulle va en blomma =) Ja, det va väll allt för denna gång. Nu ska jag packa lite kläder och en badräkt för Kiwi ska bada nu på lördag, jag få se vart men nån stans i hemtrakterna ska jag bara i alla fall =)
Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Men UJ, vad fint det blev! Och vad vackra Penséerna blev! Visst är de för härliga, med alla sina färger?

Kul med färg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...