tisdag, juni 09, 2009

Solen kommer tillbax =)

Solens värmande strålar verka börja vara tillbakas en stund i alla fall. Vart riktigt varmt idag vid väggen, om man inte satt i blåsten vill säga =)
Var ute igår för att klippa klart gräset som jag inte han klippa i helgen. Efterssom vädergudarna då såg jag gå ut och starta gräsklipparen så kom den några hundra liter regn rätt på mig. Jag verka gjort någe för att störa dom då =/
Så nu igår klippte jag det klart och passade på att trimma lite också, vart mycket fint och rent. Men nu när jag klippte fick jag se hur jäääävulst ojämn våran gräsmatta är på baksidan efter vi grävde upp förra sommarn. Gräsklipparen klipper mer jord och sten än gräs, plus att hela skiten hänger sig.

(Bilden föresten, vist är den snygg. Om ni kolla riktigt på den ser ni att den förställer en kvinna = )

Kommer bli kul på midsommar att spela kubb å sånt på den gräsmattan...man få kämpa lite mer för att vinna *hehe*. Men vi ska finslipa hela gräsmattan på baksidan så fort vi är klar med kanten. Där vi tog bort buskarna förra året ska nu alla rötter bort, jämnas till, fyllas ut och hållas på. Så det löns inte fixa till gräsmattan med tanke på hur många traktor hjul som kommer vandra där =)

Idag annars ha det vart rätt lungt, ha vart å vattnat lite, städat lite, fixat för midsommar, tvättat, målat kruka....ja...lite sånt. Har i och för sig också vart hos svärfar och stört dom lite. Dom satte upp två portar på ladugården å jag kolla på. Det är kul att se andra jobba lite för en gångs skull, skulle kunna bli en lag bas =)

Nä, nu ska jag fixa käk...uppvärmd grillad och potatissallad...muuumms =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...