lördag, juni 20, 2009

Midsommar 2009

... och jag känner mig väll lite så där. Magen gör uppror och huvudet lite segt men jag sitter här med lite goda rester och en kall coca-cola så mig går det ingen nöd på =)
Håller på kolla igenom bilderna som vart tagna igår, det ha ju i alla fall bli runt 50 bilder så jag valde ut dom jag tyckte vart bäst och lade ut här. Hållerockså på göra om några om korten...ni ska få se sedan när jag är klar =)

Sitter nu och lägger ut på bloggen och spelar samtidigt, måste väll påstå det går väll si så där. Samtidigt sitter man och hör på Kaj och Erik snattra på, jag måste vara multi funtionell så det skricker om det =)

Igår på morgonen va jag och Erik i full gång med att göra tårtan klar, hacka alla grönsaker och göra klart apitifferna. Ni se ju va fin min goda jordgubbstårta vart, å jag kan avslöjja den vart ännu godare än vad jag hade föruspått den skulle va =) Å glad i hågen va Erik också, fast han va nykter här =)

Vi han precis bli klar med allt sånt så kom dom första gästerna, David, Sara, Martin och Sverra. Och dom hade med sig en stor fin blomster arangemang (som ni kan se på bordet nedan) och en skumpa flaska, det tackar jag så mycket fö...mycket uppskattat =) Efter en stund kom också Nordin och Schauman vilket skulle visa sig bli dom sista också. Några av dom vi bjudit kunde inte komma.. Micke, Karin, Magnus, Jenny, Kaj, Emma och Kjell. Tusan....se ju nu att det va ju typ halva gänget...men ni ska veta vi hade skitkul ändå=) Kunde väll ha önskat bättre väder men det va ju inte spö regn i alla fall....
På bordet i köket dukade vi upp med lite apetiffer och bål. Så till vänster ser ni den fina blomsterarrangemanget som jag fick, mycket tjusigt. Å till vänster ser ni också den goda och den dåliga vinst shoten. Den gröna ska va den dåliga men det visade sig i slut ändan att...ja....den dåliga va rätt god ändå, den bara såg allmänt äcklig ut =)
Förätten är serverad och alla sitter fint runt borden och väntar. Vist är dom fina med sina rosa och gröna kronor =) Förätten vart Kiwi's skaldjursröra med räkor, lax och kräftstjärtar (utom för Fie och David för dom käka en röra med skinka och salami korv) och så har man till sallad, tomat, gurka, tunnvröd. Den är mycket mycket god som förätt, inte så mättande som många bruka vara =)
Äggrace - mellan David och Sara...Sara leder =)David har sin egen taktig på hur man kutar med en sked i munnen balanserande ett ägg =)Martin gick det fort för, sa bara sopp så va han klar =)Kasta Ägg - Sverra med sin skyddsdräkt, Nordin va på den andra sidan =)Team Rosa - Grisarna

David, Erik och SverraTeam Grön - Åsnorna
Martin, Schauman, Sara och NordinBallongrally - inte så lätt att hålla balongen mellan bena och kuta hinderbanan =)Balongtango - ska krossa sin motspelares balonger =)Äppelfejja - plocka upp äpplen från vattnet, ned i mjölet, rulla runt äppelbiten så den blir riktigt mjölig och lägg sedan brevid så den som kontrolerar kan godkänna den. Sverra och Erik vann men det tror jag beror på att det andra laget va bara en som ställde upp och så stannade den andra laget upp ett tag för han trodde det va klart...men icke =)
Tjusiga pojkar så =)
Middag serverad, rätt bra tid i år mot för vad det ha varit dom förra åren =) I år vart det grillat kött som gått i ugn typ i tre timmar med massa oljor och kryddor, en sommarsallad med mycke mandariner i så man får den syrlig och god. Lite olika dipper (tzatsiki, sur dippa och gröslök/persilja), vitlöks bröd pinnar å lite annat smått å gött =) Men jag skulle ha haft grillad majskolv och grillkorv men jag han inte sätta på grillen, för jag räkna ut att skulle jag göra det också skulle vi inte få käka fråns om....ja....nån timme till. Vart gött ändå å jag tror alla vart mycket mätta =)

Rätt Kändis - Man får en massa ansikten på en massa olika kändisar som man sedan ska para ihop med namnerna man har på pappret. Man fick 15 kändisar var så laget fick inte samma, kunde med andra ord inte tjuv lyssna på varandra =) Så dela jag också upp denna lek i två för att ha en med bara brudar och en med bara grabbar =)
Efterätten är serverad, såg det nu när jag kapade upp den att himmel å pankaka va stor bitarna vart. Men allt verka gått ned i magarna i alla fall....va ba lilla jag som lämna...vart för mycket grädde =)Softar lite på kvällen, alla lekar är lekta och det vart hela 26 lekar som vart avklarade..inte illa pinkat du =) Det rosa laget vann men inte med allt för mycket...dom hade en massa himla tur plus att Svensson är grym på en viss typ av musik som en hel lek typ var så det sa ba poff så va dom om där =) Men dom kämpade alla välldigt bra och det va en hög stämning, men jag tror alla kände som mig på kvällen....man va slut på, mätt och kände sig bara för att lägga sig ned och glo på film å låta magen växa =) Dom som kom på andra plats fick en klubba som tröstpris och dom som kom etta fick en choklad kaka med jordgubbs smak (ny smak som Marabou gjort) .
Gruppfoto!!
Marin, David, Schauman, Erik, Sara, Fie.
Nordin på knä och liggandes Svensson =)Gruppfoto 2!!
Bara jag och Sara som bytte plats =)
Tack alla ni som kom och gjorde denna midsommar 2009 en mycket rolig midsommar med många skratt =)
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...