tisdag, juni 02, 2009

Igår och idag...

... har jag gjort färdigrätter, städat, tvättat, vattnat blommor, vikt tvätt, hackat gräslök och mycket mera. Jag har mer eller mindre sopat bort alla bevis som funnits av att mamma och pappa ha vart här i helgen, in till minsta korn typ =) ... wohahahaha va jag är evil =)

Nä men nu ska jag int va grym, men jag tänkte igår att det ä nog dags att få bort lite saker i veckan efterssom vi inte ä hemma så många helger eller veckor nu. Man ska antingen bort en helg eller så får man främmande så det gäller att göra bort lite saker nu när man har lite tid över. Han med 5 tvättar, 3 maskindiskar, en lång matlagning (Curry Kyckling), hacka gräslöken, damsuga och medans man gjorde allt sånt så gick man och plocka bort saker. Han se att pappa glömde ett sockpar och sin keps här =)
Curry Kycklingen som sagt, till det behöver du sambal oelek, mango chutney, vitlöks salt, grädde, chasewnötter, paprika, å en massa curry plus lite paprika pullver =) Mmmmm, det blir så himla gött när man haft det i ugnen ungefär 15 minuter....mumma =)
Hacka lite gräslök och frös ned, det kommer alltid bra till pass när hösten och vintern tränger på. Men jag hinner nog ta in tripelt så mycke innan snön och de kommer.
Va hungrig igår så jag gjorde mig lax snittar å mumma så gött det blev. Ha vitt bröd, smör, sallad, gurka, krabb ost, rökt lax, ägg å så snitta på mitten å wolla....så ha du underbart och mättande macka =)Kassler i ugn, du steker dom lite lätt föst och sedna i en ugnsform. Sedan gör du en sås, en röra i stekpannan med purjolök, paprika, champinjoner, mjöl, smör, kalvfond, paprika pullver, salt och peppar. Vänd det över kasslern och in i ugnen, servera med ris eller mos. Det vart faktiskt inte heller så illa ;)
Nä, nu ska jag ta och fixa lite saker här hemma men, ja....vi lär väll höras snart igen ;)
Hojt!

3 kommentarer:

Elina sa...

Guuu, den där currykyllingen lät ju mummig, men vad är det du har i metallskålen bredvid? Ser ut som jordgubbar...?

Kiwi sa...

Ja den ä jätte mjamma, säg till om du vill ha hela receptet =) gumman...jordgubbar...nääää...de ä ju hackad paprika =)

Elina sa...

Jammen, jaaa.. Så klart. :)
Ja jag kanske ber om receptet senare i sommar. Då vi kan äta kyckling igen. Tommy är ju känslig mot allt nuförtiden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...