fredag, juni 12, 2009

Askkopp och blomkruka =)

Jaha, nu ha en vecka passerat med massa regn, mulet, kallt och inte allt speciellt kul väder men ändå känns det som att det hör Sverige väder till
=) Vart lite på pyzzel tagen efterssom man inte kunde vara ute och hålla på.

Kom och tänka på att ute ha jag marsall hållare med rätt så vassa kanter som ni ser på bilden här. Så jag tänkte att då ta jag och bränner ut två marchaller och målar dom. Sedan i dom kan man då sätta nån blomma, ljus eller dyligt. Lite så där fint och pyssligt liksom =)
Sitter här och bränner för fulla muggar, väntade på en dag som va uppehåll, ingen blåst och så att det va kväll ute så det inte va nån hund ute som tänkte bränna nosen. Ska nu i helgen ta och måla den grå och svart eller svart och röd. Tror det kan bli mycket tjusigt bara jag få tänka lite och filosofera lite =)
Har hållit på med askkoppen också som ska stå ute på altan. Man ta en vanlig keramik kruka med fat som man målar i de färger man vill. Vänd krukan upp och ned på fatet och se till att det är ett hål uppe på. Många vet jag måla dessa och har ute, den är oftast finare än en vanlig ask kopp. Dock röker ju inte vi men många av våra gäster gör det =)
Jag har sån dålig fantasi ibland så jag tog och måla den grå och svart bara, tycker den vart ändå fin. Det är ju liksom bara en ask kopp =) Nu kan mamma och pappa sitta ute på altan och ska i denna istället för den andra konstiga glasburken jag har där nu. Ska bara komma ihåg att ta in den detta år ;)
Denna fina träbit ska bli en välkomst skylt när jag är klar med den. Ska hänga i två mindre ketting kedjor, i ett träd. Precis vid ingången till hela gården här, både svärfars gård och våran. Ser det rörigt ut på bordet bakom så är dte för att vi är i garaget och jag håller på med målning och pyzzling här inne =)
Nä, nu ska jag spela någe men vad vet jag inte.....
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...