onsdag, juni 03, 2009

Mat, fix och trix...

... ha vart på tapeten idag. Börja med att jag gav mig faan på att jag skulle rensa garderoben. Man kan konsten att köpa nya kläder men inte faan slänger man gamla kläder utan bara dom växa på hög. Man kollar ibland och påstår för sig själv att "kan inte ha, är för liten, har en massa hål, missfärgad, annan passforms fel" Ja det finns alltså mycket som man skulle kasta men i bakhuvudet finns det också en som säger "Kan va bra att ha nån gång!!". Men nu idag sket jag i den rösten och bara rensade, det tog mig smått 4 timmar att gå igenom mina kläder och det vart 2 coop papp kassar som ska ges till bättre behövande och samtidigt vart det 2 coop kasta kassar. Nu så här efteråt känns det helt klart bra. Nu tusans moster ska inte Kiwi spara allt i fortsättningen =)

Va ute lite idag och kolla på det trista vädret, tog också hand om mina blommor som dagen till ära inte riktigt behövde min hjälpande hand utan klarar sig själv =) Denna kruka måste jag hänga upp men det sitter så långt in i ven. Men den verka må gött att stå här också, den breder ut sig för fulla muggar.
4 rätt nysatta krukor så här väntar jag mer på att dom ska explodera och att det ska komma någe ur den stora krukan =)
Mina jordgubbar verka må gött i alla fall. Hoppas dom ska växa och bli riktigt stora här. Jag ha tre olika typer av jordgubbar, nån av dom ska väll va super goda =)Fixade en härlig måltid idag som är perfekt för en som gilla vitlök. Allt du behöver är varmkorv, svamp, persilja, pizza krydda, vitlöksalt, vitlök, tomatpurre, krossade tomater, passerade tomater, salt och peppar...plus riven ost som inte finns på bilden =)
Blanda ihop det mesta utom korv, svamp och osten. Låt det andra koka som en sås och smaka av, den ska inte va stark men det ska verkligen smaka mycket vitlök. Vänd i en ungsform, lägg i kapad varmkorv, svamp ovanpå och så toppa med myyyyyycke riven ost. Sen ba in i ugn i ungefär 20 minuter å servera ris till. Det ä himelskt gött å som jag sa....bra för dom som gilla vitlök =)
Nä, nu ska jag ta och se lite tv, eller gå ut och leka i regnet =)
Hojt!

2 kommentarer:

Elina sa...

Ojojoj vad sommrigt det ser ut! Jättefina penséer du har hittat! :D

Mmm... Bullens varmkorv..

Tina sa...

Oj se där så fint du har gjort, nu är det bara för solen o värmen att göra sitt så de växer o blommar lite;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...