måndag, juli 27, 2009

5:te Semesterdagen...

... va vi större delar i Laisok, mer eller mindre hela dagen. Jag och Erik hade vart i Storuman för att handla lite småsaker så vi passa på att köpa lunch också. Så man skulle slippa köra tillbaks till stornäs bara för att käka lunch. Dom andra tänkte dock inte lika långt som oss =)
Så medans vi vänta på att dom skulle komma tillbax låg jag och Erik på sängen där vi skulle sova på Lördags kväll, låg å filosofera lite och bara njöt av lugnet =)
Jag städade alla rum och satte upp lapparna vart dom alla skulle sova. Det va rätt lungt och skönt, man gjorde lite smått här och där men inte så mycke märkvärdigt utan fixa lite sånt man kunde göra tidigt =)

Lars och dom andra hade bestämt sig för att gå på styltor, jag ville dock behålla mina fötter hela för att kanske kunna gå fint på Lördag och inte gå i kryckor så jag passade =)
Å på tal om Lars....*host*...ha ni sett en duracellkanin på anfetamin???? Ja men det ha jag....Lars med alldeles för många Coca-Cola i magen så blir han så, han satt eller stod tamme faan aldrig stilla. Dock var det välldigt hjälpsamt för man ropa bara...

- Laaaaaars, hämta en cola till mig, han va ens personliga slav =)


Allt björkris börja komma på platts, vart välldigt fint men naktdelen va jag inte tänkte på va att det va jag som knöt fast dom. Jag som dock inte tål björk för astman och få jag det på husen klias det som saaaaaatan så det sluta med på kvällen klia jag sönder mig själv =/ Men det vart juh fint överallt där vi ska va alla fall =)
Det långa partytältet har kommit upp här på sidan också, plus att öltunnan är på platts =)
Bilden vart så mörk men man ser här hur borden står och björkriset kommit in. Men vi ä långt ifrån färdiga =)Så här kan ens broder se ut om han först drar upp byxerna för han håller på tappa dom. Å så säger man att han dra upp dom för långt, då blir han ett barn och drar dom heeeeela vägen upp i skrevet och arslet, garva så det rann tårar =)Presentbordet står på plats och klötter tavlan är också på plats. Tova, Maja, Marre och några till lämnade sina avtryck =)Erikarna va ute och fiskade i Måndags å det blev en massa abborre så nu vare dags att röka dom. Det är så otroligt gött med gravsaltad rökt abborre....muuuuuums =)Karro fick leka massör och strykare på Fabians rygg, huvud, nacke å sånt =) Å sånt?!?...lät perverst =)Dörren till röken va lite lös och det fanns inge riktigt bra ställe för röken att komma ut så man gatt hålla dörren lite öppen så rök kunde komma ut.....det va nämligen LIIIIITE blött där inne =)
Jaaaooooo, vädergudarna ha vart snälla med vägret dom här dagarna, ska vädret få hålla i sig montro??!!??...
Hojt!

2 kommentarer:

lilalili sa...

Tack snälla du för din kommentar inne hos mig! Jag trivs här på din blogg och återkommer förmodligen ganska snart ;) Kramis

Kiwi sa...

Ja men va bra, det är bara att titta in när du känner för det =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...