onsdag, juli 29, 2009

Efter bröllopet...

... drog jag och Erik ned till Nysele. Man kan säga att vi bytte platts med mamma och pappa så dom for till Stornäs en vecka, det är svårt att bo i samma hus när det är så litet när man har två katter och en hund. Hunden inte van katter och katterna vansinning på hundar =)
Men inte grina jag för vi for dit, det visa sig att det på kvällarna va värsta fina vädret liksom =) Röd och lila solnedgångar tre kvällar, sen kom liksom regnet och förstörde det hela =/ Men denna dag, dagen efter bröllopet på Söndagen vare helt sagolikt, det va just så pass det krusade på vattnet och det va alldeles röd gult på himelen. Jag vart sugen på att bada men jag ä rädd att mygg attacken skulle ha ätit upp mig, faan va det va mygg... slå en miljon gånger ta ett kort, slå nångra miljoner gånger ta ett till....svär lite ta ett till.... ja det va inte lätt =)
Äre int våckert sä säg ;)
Erik i hallen i Nysele, bänken full som vanligt =)
Myst alla Myst, jaaa...dennna katt kommer ge matte hjärtattack. Sitter lungt å se på tv så hör man ett mjau och *gniiiiiiiiissel*. Då ha kattfaan ramlat ut genom fönstret ned på altan taket och glider. Jag får panik och kutar ned på altan för jag tänker hon lär väll snart glida ned. Erik ropar att jag ska komma upp igen för han ska försöka ta henne uppifrån. Väl mot trappen hör jag ett AAAAAAAJJJJJJ....tänkte först va faan hände nu då?!? Kommer upp så se jag Myst i trappen och Erik med en blödande fot. Då ha Erik hett ut foten för ska hämta Myst som försöker hoppa upp på Eriks ben men missa så hon glider på hans fot och får tag med sina baktassar på hans fot så hon kan *skjuta* upp sig igen vilket lämna icke så fina fartränder på foten. Verkligen från sida till sida och alla som har katt vet att det rivsår man får från en katt svider som saaaaatan, det är som att skära sig på ett papper.... det blir så där fint och blöder rätt mycket och svider =/ Så Husse fick leka räddare i nöden och Matte förlora ett extra liv =)
Börja bli riktigt fins på denna gård, med blommor, välklippt gräsmatta och lite småsaker som förgyller tomten =)
Sitt stilla nu snälla Myst!!!
For och hällsa på i Stornäs en dag, måste ju se att alla lever =) Farbror Bror, Tova, Henrik plus mamma, Linda, Tova satt på altan hos Henke så vi hitta alla där. Drickandes öl, cider och dricka, det vart ju lite över från bröllopet =)
Tummen upp Tova =)Maja håller med =)Erik satt på baksidan och klöv ved, Krille och Johan ville ha lite ved till vedboden =)
Här sitt dom alla, duktiga pojka sä =) Johan, Krille, Lars och Erik...Lars hänger med och hjälper till lite =)Johan å Krille....kusinbarn...faan va dom växer upp fort. Hmmm, om dom blir äldre innebär det att jag också blir det?!?...näääääää, jag fortfarande en snorong =)Isse, Henriks familjs hund...Pappa och Mamma =)Henrik brottas med Lars, få ut lite energi ur honom =)Maja räddar Lars, ja..hon försöker i alla fall =)Pappa gosig tycker Tova, Erik sitter bara brevid och njuter av lugnet ett tag =)
Full i faan, hmmm...va ha du nu planerat?? =)Bus Maja =)
Jag är alltid en som ungar gilla att klänga på, ska gosa, busa, mysa....jag en sån där kram nalle =)
Erik och jag bröd mamma och pappa på grillade revbenspjäll och spett med kryddkorv och kyckling. Till det potatissallad och vanlig sommarsallad, ja gött vart det ock pappa fick i matsäcken =)
Hojt!

2 kommentarer:

Elina sa...

Nämmen Myst! Haha!! Hon måste ha tänkt att "Gu vad snällt av Husse att skicka mig en livlina! "

:D :D

Kiwi sa...

Ja alltså Myst verka leva för att ge mig hjärtattacker. Ä mer än en gång hon skrämmer mig...å det är den fösta katten jag har som kommer framhoppandes bakom en vägg och biter en i vaden så man blir skiträdd. Tänka dig gå till vardagsrummet å så plötsligt bakom en vägg kommer en ninja katt ut å biter dig i vaden....fy faan va rädd man blir...ursh katt =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...